Tuesday, August 27, 2013

open house sendu...


ni open house umah aku..sabtu
sebenarnya bukan open sgt pon..
jemput kawan2 terdekat c.li je..
jiran sorang je,.. tu pon yg sebelah umah..
x jemput mmg melampau le kenn..

tahun ni x rasa pon nak buat open2 neh..
tapi bila p bertandang   rumah kawan, depa  pakat dok tanya plak....
buat je lah secara kecil-kecilan..
buat plak waktu malam.. kekekekkeke..
motip sgt x bagi jiran2 lain nampak..
kan main open house umah org kau serbu..
open house umah seniri tutup pintu...
modal pon x berapa nak ade gak..
simpan tuk buat bufday mia bulan oktober nanti..



 gigih masak sorang2...
alehh setakap mee karii 
n nasi himpit..
sambil pejam mata je boleh buat..* lempeng sedas*..


 antara jemputan..
yg mana dijemput tu mmg korang betul2 ada lam ati c.li...
kekawan aku x ada..yilek.....
aku mana ada kawan..
setakap geng ngan 3 org pompuan kat umah tu pon dah cukup dah..




 bukan setakap nasi impit n mee  je..
dan jugak aku membaking kek gula hangus..
n buat triffle..

kek buat pukul 12.00tghr.
 bakar jam 6.00 petang
triffle buat pukul 2.00 lepas lunch...
mee kari n kuah kacang lepas asar..

tu yg aku suka menjamu org waktu mlm..
sebab aku x suka masak kelam kabut...
kalu buat kelam kabut x dak feel nak layan org.. layan laki xpa..



 ni dah rebus lain satu bungkus lagi..


 kuah kacang n nasi himpit..
pon tinggal ujung2..


 letak gambar terbalik kuang..
ni tuk makan nga mee kari...
jgn jadi cam k.long dia p taram benda alah dlm ni nga nasi himpit..





 syle org kita...
yg last2 mmg akan tinggal satu...
konon2nya bersopan lewtew.....



 lama x buat triffle..
sos castard lebik sikit..
sodap tu mmg tetap sodap..
berani kata x sedap..aku x buat dah lain x.


suma makanan aku amik gambar bila tetamu dah x da..
yg adanya geng2 jantan dok buka kelab bual kat luar rumah...
habaq kat kawan2 dlm pukul 8 30 mlm..
tapi lam pukul 6.30 c.li nak kuar p beli bekas air..kat mydin..
aku selaku bini yg suka berjalan melompat sama naik kerete..
k.long n mia x ikut ponn..
.
balik dah dekat maghrib...
nak mandi nak solat...
lepas tu baru terhegeh2  nak kemas makanan..
tgk2 kawan c.li dah start mai dahhh..
jadi kelam kabut gak sekejap..
tapi sat je...
sebab suma benda aku dah prepare..dah potong2 bagai...
cuma x dan nak wak keluar hidang je..



ni mee kari tuan blog pukul 2.00 pg..
baru nak makan... 
tapi x pa sebab tgk c.li gumbira....ati bini pon gembira sama..
walau penat kena buat sorang2..
pagi p pasar sorang2.. 
sbb si laki boleh plak p janji nga kawan2 p melawat salah sorang kawan dia yg sakit..
n lepas tetamu balik dlm pukul 12.00 mlm tu..
dia p plak open house geng2 srs ( betul ke eja cam ni )..
alaaaa... geng yg dok jaga taman perumahan or kg tu....

jadi aku lagi kena mengemas sorang2..





sekian..

No comments:

Post a Comment