Monday, September 9, 2013

balaci

sejak tinggal kat umah baru nih..
kawasan okeh.. happening je..
pendek kata pues ati la..
tapi aku x tau plak la akan jumpa gak kawan or jiran cam neh..
rasa nak pasrah n redha je..
tapi x boleh..
selagi bernama manusia idup..
hati mesti ada gak terasa..
x byk sikit..
aku ni bab nak terasa mmg mudah..
tapi semudah tu aku sensitif dan semudah tu jugak aku pujuk ati seniri..

ni cerita hari rabu minggu lepas..
waktu amik k.long balik.. n tengah kalut nak p keje..
mai jiran minta tolong p tgk anak dia kat sekolah..
masa tu dah pukul 2..
aku mmg kena punch card..
biasanya anak dia balik dgn si abg yg darjah 4.
nak runsing apa sebab siabg pon belum sampai umah lagi..
lain la kalu abg dah sampai tapi adik x sampai lagi.. mesti runsing kann..

aku p la gak..
sedang elok nak undur kete..
ghupanya si mak ni nak ikut sekali..
buat muka risau n membebel2..

aku ingatkan 
 nak p tgk n kalu ada atau  x ada aku nak call je mak dia..
n blah terus p keje..
bila si mak p jadi satu keje plak aku nak kena berhantar balik..

n sampai kat sekolah tgk suma student dah x dak .. tinggal pon kete cikgu2 je..
n mak dia minta lagi cari kat kedai2 tepi jalan..
aku pusing2...
alih2 rileks je si anak dok bergelak ketawa, 
makan n minum kat kedai makan depan tu..
bukan sorang tapi nga si abg sekali..
choi.. 
 bawa balik umah sekali nga sianak..
aku pecut p keje.. last sampai pukul 2.45.. 
nangis okeh sampai pej..
nga telefon bunyi  bertalu2..
n last2 bos call tanya p mana....
aku bohong kata kerete bateri konnn.. x idup..
kena tunggu org mai jumper ...

tensiiii..... okeh....

petang tu dlm kete nak p jamuan raye ipk.
bila aku citer kat c.li 
boleh dia kata sabar nak wak camner..
itu je pon yg dia boleh kata kann..
aku x minta la  dia kutuk apa ke..
cuma sekurang2nya tunjuk gak lah sikit muka bengang ke apa ke...
x apa tak kena kat batang idung dia...

n pagi khamis tu pagi2 buta dpt call dr sidia ( si mak ni leh )..
( laki dia outstation...)..tapi dia ada anak yg tingkatan 1.

habaq arnab dia mati berekor2 n minta c.li tolong tanam kan..
weii.. laki aku balik keje semalam pon dah pukul 1.30 pg..
dah seminggu dah non stop dr ipoh , melaka perlis n sambung function kat ipk..
letih wei.. 
n lepas hantar k.long p sekolah. c.li tidur balik..
aku tgk pon  kesian...
 aku bersiap p keje pon angkut kain baju masuk bilik anak..
senang2 ko call minta kejut semata2 nak suruh tanam arnab ko..
brasap aku....
tapi masa kejut c.li n salam ..aku habaq le gak kat dia..
dah org suruh kan.. nanti x elok plak..
c.li diam je...
n aku x balik lunch.. sakit ati ok..
n bila balik petang tu ..
aku tanya c.li dah p tanam ke arnab kawan baik dia tu...
ghupa2 nya c.li x p lagi..
cam ada sikit kemenangan kat aku..sebab c.li pon cam control dia punya bengang..
hehehhehehhe.. tau...jahat aku kan.. lantak lah..

n the last part.. 
aku suruh gak c.li p...
ujung2 nak masuk maghrib c.li heret cangkul..
semudah itu lah marah aku pon...
lebih byk kesian dr meluat..
tapi tgk depa dok kecoh2 ( ada beberapa jiran dok tgk sama )..
aku x p tgk pon..
sebab masih meluat...

cam aku tinggal kata taman ni..
memudah kan urusan org..
yg dia boleh bersenang lenang mengasuh sampai 4 org budak..
tapi anak sendiri berminggu2 x p sekolah..
kalu dah anak sendiri bermasalah jgn amik ngasuh anak org..
anak kita tu dulu yg lebih utama..
bukan duit.. 
kalu x libatkan org lain sama x apa..
ni apa2 jadi kat anak dia...
mesti nama aku akan di list utk terlibat sama..
aku penat wehh...
tengok camner..
aku dah habaq kat c.li..
 .. if aku x tahan... besar kemungkinan aku masuk kuarters balik..













No comments:

Post a Comment