Monday, September 2, 2013

daftar masuk USM...


bukan cheq lee...
cheq otak dah tepu..
tapi p hantar anak sedara je ke usm..
ahad kelmarin p la saje teman abag n kakak ipar..
katanya aku tunjukkan jalan..
last2 abg aku yg bawa aku sebenarnya..
manjang jalan yg aku tunjuk tu silap..
dia tanya nak p kot mana?..
" sat2 nak tgk signboard"..
pemamndu pelancong pon kena tgk sign board..
apa barang...
last dia p dgn ayat ingat x ingat..
sebab dia ada gak dulu 2 or 3 kali mai pinang..
x macam aku... manjang je mai pinang..
tapi manjang je lena..
n aku kan jenis blur2.. blurpblurpblurp..
tu yg c.li senang ati je tinggal aku kat kedah sorang2..
dia mmg tau aku x kan p mana tanpa dia..

katanya nak bertolak awal2 pagi..
tapi k.long farhanie ( kena mention nama sebab ada 2 k.long )..
daftar 2.30 petang..
jadi adik badik dia yg mengekor tu buat lambat2 lee..
bulan n mia dah di send ke umah mak mengasuh..
tapi aku habaq la, ari ni aku cuti nak daftar anak sedara..


bawa k.long sorang je..
tapi sebelum tu menyinggah lagi ke mydin..
sabtu aku dah p dah bawa jiran..
ahad p lagi..
jemu org mydin tgk ..


 belum sampai pinang dah soping mcm2 budak k.long aja nehh..
tudung baru beli..
terbang duopluh inggit..

kerongsang kat leher 6 inggit..
tu x sampai pinang lagi..



muka serius..

bagi kakak ipar masuk nga anak2 dia..
aku malas nak masuk x tau nak beli apa kat dlm tu..
so mai kita kemho anak beranak kat medan selera..



 muka senyum..
sebabnya ..
sini ada le aku rembat satu tudung yg ada blind2..
bunga2 manik..
berkenan sebelum raye ritu lagi..
tapi  rasa cam sayang duit..
tapi semalam kalah gak nga godaan kilau2 tu...
tapi x sampai seratus pon..
nanti raye aji aku pakai ....
sekarang simpan kemas2 lam almari dulu..


pon pan..pon pan,,
sampai dlm usm pukul 3.00..
plus nga silap kuar highway..
p kuar highway nak p bayan lepas n guensbay mall..
nasib abg aku yg ni penyabar..
dpt kat ustaz mesti berbakul dia berleter..




 lepas daftar kat pej.. terus masuk bilik...
sebab pukul 3.30 ada taklimat ibu bapa..
tapi abg  turun wakilkan..

 ini studentnya..
budak ni upsr dulu tahun 2006 yg ke 2 best student seluruh kelantan..
dpt makan mlm dgn pengarah pendidikan..
n pengarah tu tanya dia nak masuk sekolah mana..
boleh dia jawab " ikut la, tak apa belaka"..
last2 tercampak kat asrama penuh sultan abdul halim..
kat jitra kedah..
5 tahun gak aku dok ulang alik p kat sekolah dia..
n mcm2 hal plak.. setiap awal tahun mesti kena gatal2 kulit..
.. n ada satu tahun tu kena kacau nga makhluk halus..
dua bulan postpone sekolah..
mak pak kalut dok berubat..
alhamdulillah.. spm ritu dapat 9a.. n best student sekolah bagi perempuan..
kat sekolah junior panggil kakak misteri..
depa nak tegur takutt.. serius 24 jam..
tapi geng2 n student lelaki panggil sharpshooter ( penembak tepat )..
sebab masa kem menembak antara sekolah dia juara..
piala dia masih ada lagi kat umah aku...
tanya dia x mau ambik ke..
ada dia suruh aku simpan buat kenangan.. cam aku yg juara...
ceh...suruh tolong simapn  duit  tau la aku simpan kat nerrr....



 tu mak dia...
 rasanya sejak anak dia sekolah luar kelantan..
abis cuti tahunan.. n kena amik cuti lain lagi..
nak wak camner byk sgt cuti p melawat anak..
ni baru sorang..
kalu 4 org tu suma pakat p belajar jauh2..
aku rasa dia amik pencen kot..
tiap minggu atur tempat ..

 motip sebenar ambil pic ni   aadalah..
nak meriak kan kain curtain tu syarikat aku dulu yg supply..
bos aku dulu usm ni dia pegang..
tender curtain..karpet byk dia yg buat..
masjid alkhaled tu pon syarikat dulu yg buat..
tu aku kata aku dah beratus kali mai pinang neh..
siap eksiden bagai..
tapi tetap... x tahu jln..

 melalut masuk citer lain..

kemas barang lebih kurang..
turun bawah nak join abg aku kat taklimat ibubapa tu..
cari punya cari dlm khemah tu 
x da pon..
k.long aja dah ajak p makan..
terus aku bawak dia p kantin...

tgk2 rileks je abg yie dok makan sorang2..
dia tanya aku mana bini dia..
aku pon x tau.. kami dah jadi 3 group.. berpecah2..
last aku makan je nga k.long..

nak abis makan baru nampak kakak ipar n anak dia mai...


 nasi kat kantin ni ok lee..
x mahal mana .. makan nga k.long 7.50 je..
air 3.00 ok lah kann..



 untuk air tembikai buat anak wan rusli nehh..
kalu anak aku teh ais je.. heybatt angat dah tu..

 senyum .. sekolah x p..
x dak sapa nak p tolong ambik mas balik..
jiran ada le offer nak tolong..
x apa lah.. nanti aku yg x senang duduk...
x pon jiran  aku yg x boleh buat keje.. aku asyik dok call..


 dah abis makan....so mari lah kita sambung dgr taklimat..
sambil dok mencangkung tepi longkang..



mas ani dah start ujan..
 dlm pukul 5.00 abis taklimat ibubapa..
n sambung taklimat sudent baru ..
kami tinggal kan je..
dan kami  p pusat bandar a.k.a komtar..
pon sesat....
cam org bengong je main dok rasa, dok rasa,...
last abg aku bawa je ikut ingatan dia sikit2..
tapi sebenarnya x susah mana ponn..
sebab penang byk sgt signboard..
cuma takut salah masuk jln je.. nak kuar susah 

 minah ni la "sat2 kanan, sat2 eh salah laaa. kiri rasa nya tadi.."
bengang je dreber..

kami balik ke a.star dlm pukul 6. lebey gitu..
sebab dan singgah solat maghrib di gurun..
n aku tapau siap2 dinner..
balik penat2 aku nak masak.. kemsalam..
x penat pon aku x masak..


dinner kami..
abg aku tgk aku masuk kfc gurun ..
dia p makan nasi siap2..
takut kebulur lettew..
tapi balik umah dia sama naik gak masuk group kami.. 
dok tgh lagi...

sekian...

No comments:

Post a Comment