Monday, September 9, 2013

dah lama dahhh...

tajuk cam apa lagi..
padahal saje je nak hidangkan cerita basi..
ni last weeks punyaa story....

tapi x apakenn.. ni kan blog hakuu..
n yg penting esok2 bila  bulan mia n k.long baca..
dia akan ingat , dia besa ikut abah p keje..
tgk camner cara abah keje..
ni 1st depa p majlis tapi abah kena keje..

aku dulu masa belum ada anak..
selalu gak ikut c.li..
tambah kalu ada function belah mlm..
tapi syok okehh..
artis2 ( penyanyi ) tu kira dah ghamai yg aku jumpa..

jgn x caye ..
aku besa dok sebelah yassin yg nyanyi lagu " mimpi laila.."
dok selang sebelah kerusi je..
tapi masa tu aku x dak kamera. telepon pon x canggih..
nak salam.. yassin tu kan cam warak..
so2 senyum jelah...
masa dia lepas buat persembahan n turun stage laju je dia p dok kat kerusi sebelah aku..
..dgn muka merah menyala n peluh yg start menitik2 ( waktu petang )..
rasa cam nak amik tisu n p kat dia " yanggg.. meh i lap muka"... ( pangggsedaskatc.li)..

ehh melalut plak..
story sebenarnya aku ikut c.li p jamuan raye rabu mlm tu..
itu jeeee...
sebab c.li keje jadi pukul 7.30 dah terpacak kat sana.

masih selekeh.. samping pon belum pakai..
 sebab dia keje so boleh parking dlm kawasan pej.
kalu x jenuh aku nak menapak sbb depa x bagi masuk kereta kawasan majlis dahh..


 c.li  p tinggalkan barang n p solat..
so aku plan2 cari port..
aku ikut sebab masa ni aku pon tgh cuti solat..
kalu x pikir dua tiga x  gak nak p....susah okeh...


 antara menu... hehehhe...


 lepas maghrib org dah start mai..
tapi majlis belum start.. jenuh menunggu ..


bulan yg syok..
sat2 p cari abah...



 meja vip.  depan meja vip ni..meja vvip.. ( istana )..
Tuanku agung x mai.. Pemangku Sultan kedah je mai..




 dah start boring...


 tersnap plak..
share meja dgn bini anggota lain.. 
meja ni besar ..so harus share.. 




 bulan dah start .." nak ayaq... nak ayaq"...
tgh tunggu majlis start... bulan dah dahaga..
aku pon lurus bendul.. air mineral pon x bawak..



 pelik muka aku cam gini... 
masa ni tgh pujuk bulan.. n nak tak nak kena p amik ayaq gak bagi kat dia..
lambat sgt... pandang je masing2 tengok aku p amik air kat bawah khemah tu...



 ok serangggg...
tapi masa awal 2 aku dok kalut p terjah gerai menu..
yg si anak plak tau order je..
"mama nak pulut."
"mama nak capati,.."
"mama nak ais kacang..."
"sate mama"
yg mana dia nampak atas meja org lain suma dia request..

taun lepas ok sebab c.li ada.. tahun dia kena keje..
aku sorang2 kena melayan..
tapi ok je sebenarnya.. sebab anak2 dah besar..
k.long boleh jaga adik2.. sementara aku p terjah makanan..


 pulut utk mia..

 abis maka dlm pukul 10.30 gitu..
k.long dah ngantuk..
dok tongkat dagu kat meja..
n esok dia sekolah..
so marilah kita p kat kereta..
lepak dlm kereta dlm 15 minit ujan dah start turun..
aku senyum je lihat ramai mula lari cari khemah..
hehehhehe.. guee ok dok lam kete dah sambil dgr sinar fm..

sambil dgr lagu .
k.long n bulan dah lena..
tinggal mia nga ku je..
dok layan mia bercerita..
sambil layan sejuk air-cond nga ujan lebat menggila..
sedar2 c.li mai ktuk cermin..
hehehhe..dah abis ghupanya .tgk jam patut leee.
 pukul 12.40 pg dah ..




 bunga dr c.li..
dpt sekuntum je mlm ni... minggu lepas satu bouquet..
ok le kann .. lomantik gak sekuntum ponn..
khamis c.li membuta x ingat dunia..
bangkit p amik k.long n beli nasi tuk depa je..
aku x balik lunch..
mlm baru kuar p pekena tomyam....

jumaat membuta lagi..bangkit p solat jumaat..
n boleh dia sambung tido dr pukul 3.00 sampai maghrib..
aku boring x tau nak habaq..
dah le seminggu terbongkang kat umah..
mlm baru kuar p mamak.

tapi x apa sebab sabtu kami ada jemputan kenduri..

so sabtu tgh hari p kenduri..

 otw kerumah kenduri..
p awal sebab nak sambung p jln2 ke tempat lain....

 muka senget...aku senyum x kena atau mmg muka aku senget...
enteh leee...

ni ayah mertua kawan c.li..
so bini ( has ) dia dah jadi kawan aku gak leee..
tapi ni kenduri kat umah kakak has.
jauh benar hubungan tu..
x kena mengena pon ..

tapi kami laki bini jenis baik..( kembangidung)..
iyela.. aku kalu berkawan mmg akan benar2 berkawan..
bukan setakap p masa kenduri je..
sakit demam.. mmg aku p..
sbb niat aku bila berkawan mmg sungguh2 kawan..
tu kadang2 merepannn je bila ada kawan2 yg pergunakan kebaikan aku..
nak minta tolong aku no hal..
cuma jgn jadikan aku balaci korang je....
time susah aku yg korang cari..
time nak bagi buah ke, apa ke.. kat aku x sampai ponn.. 
walau aku x kebulur pon kat makanan tu.. tapi terasa gak la kenn..

leps kenduri kat kg apa ntah..
tapi jln nak p jitra le..
ingat hati nak ajak c.li p tasik jitra..'lepak2 sana....
x dan aku nak ajak...
dia dah bilang ngantuk2..
disusuli dgn menguap patpuluh kali..
nak tunjuk dia ngatuk sgt2..
so, mailah kita pulang..

tapi bila sampai umah..
aku yg terlena dgn bulan...
sedar dlm pukul 6.00 
cl.i rileks je p dok main arnab dia..
c.li ajak p mydin je..
kesian nga k.long n mia dok tgk tv x abis2..



x tau nak beli apa sebenarnya kat mydin..
jadi beli yg merapu2 je lah..
x merapu pon sebenarnya.. sbb beli buku hehehhehe..
aku rembat gak satu...


 buku bulan...

so itulah xtvt hari minggu kami..
abah ada baru bervariasi sikit idup kita kan,long ?.
xtvt kami byk mlm.. sebab keluar tuk dinner..
minggu ni aku baru masak sekali je.. lunch utk jumaat ritu..

misi utk masak kat umah belum lagi tercapai..
bukan aku malas.. tapi c.li x bagi ok..
 la dia cuti start ahad ritu..
keje umah n hantar anak sekolah dia yg buat..
aku balik keje.... rilkes je..
ini yg gue sukeee....dasar kan...?..

aku rasa ok je..sebab time cli  x ada..
100% aku buat..
" so apa salah time dia ada...
aku rileks.. kann..?..kan..?...lagi pon itu bukan aku yg kata..
tapi c.li ....lagiiii aku suka... 


"thanks bah, sbb memahami.."







No comments:

Post a Comment