Monday, September 17, 2012

adakah menjawab soalan.....

salam...
ari ni rajin plak update blog..
tgh boring  x dak keje nak buat...

semalam kan c.li masak ubi kayu yg dia tanam kat tepi umah...
n tengok dia dok p mai pmai kat dapur... aku pun tanya la sekadar berbasa-basi...
nanti kan nampak sgt derhakanya sbb laki dok masak, bini dok sibuk tgk citer antu kat tv9.

 aku: " masak dah ubi abah ?"
c.li :  " hangit"
aku : "tapi masak dah ke ?
c.li : "abah tambah air"

ohhhhh.... adik2 kakak2, adakah kat sini c.li telah menjawab soalannya... confius aku...
susah sangat ke nak menjawab belum masak.... 
aku xpuas ati.. 

aku: " mama tanya ubi abah dah masak ke belum "?
c.li : belum masak lagi tapi dah hangit n abah tambah air lain.. " ( dgn nada cengey )


nahhhhh... baru menjawab soalan dgn betul siap dgn keterangan utk dialog yg pertama..
ni baru boleh bagi a++ kat bm... tadi gagal..

mungkin jugak c.li mau main teka teki kot... bila aku tanya dah masak belum ubi..
n dia jawab hangit... lepas tu kau sambung sdr ayat kat belakang tu... ( agaknya2 begitu la gamaknya kot )


sekian, sesi mengutuk laki...

No comments:

Post a Comment