Tuesday, September 18, 2012

bulan oh bulan

assalamulaikum....
selamat pagi..
baru aku perasan kalu aku rajin update blog, 
maksudnya ari tu mesti ujan yg renyai2...
ari ni pun ujan gak tapi rintik2... 
x kering la kain yg mesin tu  basuh sambil dibantu oleh c.li smlm sampai dua bakul..

pagi ni dah la ujan, n biasalah kalu ujan c.dah liat sikit nak p keja,
siap pun pelan, bulan nga mia pun bagi mandi,
n turun dr umah tengok jam pkl 8.34 pagi. 
p.card office pkl 8.30. ha! mampu jadi cam aku neh.. 
sampai berek, antar bulan umah mak mengasuh. 
n nak masuk keta .. 

dammmnnnn...
sibulan dah tekan lock pintu dr dlm.....
dah la masa ni pkl 9.00 dah, suma harta dok dlm keta,
mia x p antar lagi ni..
patah balik p umah mak mengasuh bulan yg aku panggil kak fauziah
nak pinjam fon utk call c.li..
dia plak fon x dak kredit.. n syukur jiran sebelah umah dia bg fon..
call c.li n minta dia balik amik kunci spare kat umah nu...

tgk bulan rileksss... je dok makan kek batik yg aku bekalkan..
pasal apa aku tgk budak bulan ni, cam kecik je...
dia boleh mai kat aku nak main, 
"tom tom bok mak nyong dedeh, sape nampak gigi dia kena cubit,,,"
hahahha..memang kena cubit lah... 
cover sambil main.....
tapi dia boleh ghenyehhhh.......

dlm pkl 9.30 gak la c.li sampai dgn basah kuyup, kesian kawan,
sampai pej dah pkl 9.50. n aku tulis kat punc card tu , " kereta x idup.."
nasib la bos dpt pekerja cam aku nehh..


bulan yg sentiasa memanaskan ati..




dok main pinggang yg disewa masa kenduri kawen c.su. 

No comments:

Post a Comment