Sunday, September 9, 2012

c.su kawenn sudaaa.....19/8/2012/ khamis

assalamulaikum.....

petang ni hot skit dri smlm..
smlm ujan sampai ke petang, ingat2 nak p beli bakul kain,,
tapi terlena nga bulan sampai pkl 5.30 pm... 
malas nak kuar...

ari ni baru ada mood nak upload pic kawen c.su..
x banyak sbb aku adalah manusia yg sgt2 sibuk n kalut..
nak pegang kamera pun x dan...
gambar2 dibawah adalah dari hasil kerja k.long..
aku minta dia tangkap gambar yg best2, 
tapi  dia p tangkap gambar merapu kot lain..
ada gambar langit, gambar kawan2 dia...
tapi  sekurang2nya ada gak la sikit....
buat modal cerita kat sini..



see... ntah apa2 ntah punya gambar, 
tapi sekurang2nya pic ni ada kena mengena la gak nga kenduri kawen tu...
 xdak benda ni, x sedap  gulai kamu c.su wehhh..

tapi aku x phm motif k.long amik pic bawang putih nehh..
"awaq bawang putih, bukan bawang merah,,?
ohhh... mungkin nak bagi signal kat c.su kot..
jgn jadi mak bawang putih yeeee....

ada yg phm x.. buat2 la phm...


ayuni... yg dah perasan remaja...
aku rasa x lama lagi abg ku dpt menantu cepat...




pelamin angan ku musnah.....ooooo..
masa org mai pasang pelamin nehh, 
aku dok kalut nak p beli barang kenduri,,
nasib ada anak dara ku.. boleh la arap kan tuk amik pic neh,
pelamin kamu sanggaaaat  cantik...



malam akad nikah..
mek up dr mak andam import by kedah..
gojess x... ok la kan...


pengantenn yg x berapa nak wangi..
sbb mak dia sgt busy....



belah pihak lelaki...
ni aku yg amik..
dan snap 2 keping.. bateri plak buat hal... 
sgt2 kesiankan diri sdr..
x ada gambar nga penganten..



 kakak yg kepoh...
kalu dia x kepoh kerja x jalan...
jadi aku sgt2 berterima kasih atas kekepohannya..
sbb org mesti dgr apa yg dia arahkan..
nak arapkan aku, sampai kesudah sumanya nak buat sdr..
n ada ke org nak dgr apa yg aku suruh buat...
mati idup balik la c.dah oiii.. jgn kau mimpi..
" kau sapa? lawyer" ...ngeh..ngeh..ngeh...
( oppss ,, lupa sampai ke kedah aku bawak pelari duit syiling k.mah, 
duit dia standby tuk tukar air.)
dah call dia dah hbaq, duit dia ada kat aku,,, tau apa dia kata..

" x pa lahh... nak guna gak guna la,"
( baiknya kakak ku.. korang ada?...)
oooo c,dah pahala pa yg kau buat sampai duit pun org suruh guna....   



baby nga anak2 sedara dara sarawak...
kakak , abg, n bazil..
dulu kakak n abg pernah tinggal nga aku setaun,
 sbb umi dia sambung belajar kat upsi,,,
masa tu k.long sorang je ada.. dlm taun 2007.
syg sngat kat depa nehh...

 anak dara mohd zin...



rewang-reweng... 


dpt kat m.long suma dikerah kannya .... 
sampai cikenet2 dsuruh kupas bawang..




senja nan kelam... khemah kenduri...


sebenarnya byk gak lah peristiwa2 yg kureeng menarik sikit ..
tapi adablah kan, mana2 majlis mesti ada kekurangannya...
terutama bila tuan umah ni jenis yg x pa, buat laaa,, x pa,,, 
amik laaa , xpa....cek  ya x marah ehhh..

n byk mulut2 n sedara-sedara yg jenis buat pandai masing2..
masa belum kenduri sepatah haram x mai tanya berita..
bila ari kenduri byk plak songehnya...

yg paling ketara.. adalah soal pembaziran,, 
ni yg aku x suka,,,
dah kita beli brg dapur  ikut yg dah di listkan oleh tukang masak,
buat je la yg tu,, 
ni tak, mai2 dan2 habaq tu x cukup, ni xcukup, siap nga pakej berleter2 lagi..
perambat kita p beli, tu, beli ni.. buat x lagi...
sekali nah lepas tukang masak guna, berlambak2 brg x abis, 
sayur lah, bawang berbunjut2,garam berpeket2,,
x pa la mmg boleh guna balik... 
tapi yg si tukang beli tu cam beruk x dapat tanah..( aku la tu )
p beli barang terketar2... takut org nak guna cepat..

tisu dah berlambak2 kat atas umah... tapi bila bawah khemah abis.. 
la la tu gak perambat p beli.. ( aku x tau la sapa yg p beli )
sekurang2nya tanya la dulu mana2 tuan umah dlm tu....
kalu ikutkan byk lagi....
tapi
malas la nak citer,,
nak ingat yg manis2 saje... 
x pa la benda dah lepas...
c.su pun dah selamat dikawennnkan..

la dah ada kat kl dok tenak lemak... 
apa - pun terima kasih gak lah kat sedara mara yg byk menolong...
byk membantu..

kat adik beradik yg jauh dan dekat suma balik... walau ada halangan...
 bab kata abg ku di sarawak..

"   ingatkan  adik, kena balik gak.., duit boleh dicari...
( mau x pk 2 3 x , rabak gak la 5k utk tambang depa depa 6 beranak..)


utk c.su a.k.a pat;... jadila isteri yg baik... menuruti kata2 suami.. n jgn ajar  melawan cakap suami... sbb bila dah start lawan suami dia kan jadi satu kebiasaannya... ( cam aku, isteri yg x berapa nak mithali).... "nasib servis tip top...hahahhaha..maka dgn itu aku sentiasa diredhai...


sekian....






No comments:

Post a Comment