Sunday, September 23, 2012

hati manyak sukee...

assalamulaikumm.....

hehehhee...petang yg dah redup...
hati manyak sukaa ma..
ceritanya gini..
kan tadi aku call c.li nak ajak lunch sama kan..
tgk2 kawan x layan....

n tapau je la.. lepas kerja-kerja menapau tu.. tgk jam awal lagi nak masuk office..
masuk la kedai h.set nak t.up kredit n tinjau2 h.set kat situ..
sembang2 nga budak ( anak tuan kedai )
maka tertarik la c.dah nga satu h.set nokia tu..
c.dah ni suma cantik..
mcmna eik..
tapi tertarik sorang2 mana aci..
dok cantik2,, cantik,,, je.. x dak sapa nak bagi respon ..
kalu ada kawan boleh gak dok mencantik2kan  sama2..

n last2 try call c.li,
cerita la pasal h.set nokia ni..
tapi aku xtau la dia malas nak layan ke letih apa ke,
tapi yang paling syok dialog ni..

aku : abah, mama masuk kedai h.set t.up kredit,
jumpa h.set nokia, lawa nehh,,.
c.li: kat mama?
aku: bawah pej je.... mai la tgk, rasa cam berkenan je..
c.li : sat lagi abah p.

singkat saja, perbualannya..dia letih kot?..

makan pun x tenang dah....
x pa2.. dia mai sat lagi bagi ayat manaihhh punya...

n tiba ada call masuk.

"abah ada bawah neh"

aku : sat mama turun,


masuk la kedai h.set tu... no..ne..no..ne.. x sampai setengah jam h.set itu dah jadi hak milik tunggal ku...


hehehhehe... tgh syok nehh...
( ghupanya2 amat senang membeli di saat suami ku keletihan )

aku tahu dah kelemahan c.li... hahahhaha.. lepas ni bila aku ada nak beli barang, akan ku ajak dia bila baru balik o.station. jgn bagi dia mandi... jgn bagi dia makan...  ( leps beli baru ajak makan,, )

hahahhaha.. kalu tidak c.li seorg yg sgt cerewet nak beli satu2 benda.. rela turun naik shopping complek, rela masuk fitting room berkali4.. sampai la ku dah jemu kalu nak shopping barang dia..
baik aku mentekedarah mcd nga anak2.. tu pun ada gak sampai abis dah makan siap dok gugih2 kertas mcd dia x beli2 lagi barang yg dia nak....mengalahkan pompuan...

thank u bah, walau abah x baca blog mama neh ( walau berkali2 mama offer diri suruh buka )..
mama nak gak ucap t.kasih byk2,,,, sebab beli h.set baru kat mama..

mama tahu lately ni dah beribu-ribu  abah abiskan utk mama,  dan belanja masa kenduri ari tu lagi...mama sgt hargainya... mama tahu abah syg mama sgt2... walau abah nampak sombong.. n kekwat..( boleh ayat tu )...


tapi ada gak soalan manis punya dari c.li : "yg ni plak, nak tahan berapa bulan "
ok mama janji mama akan guna baik2....letak tinggi2... n x bagi bulan cicah dlm air milo lagi..

( sejak ada anak 6 tahun sudah,, = 4 cermin mata  punah jahanam..
                                                           handset lupa... cuma tahun ni saje.. dah 3
                                                            ( blue berry satu,  nokia satu n terbaru yg beli
                                                           sebelum raye iphone yg secondhand. )

aku x tahu aku yg cuai atau anak2 yg terlebih kreatif.... nasib yg murah2 aje.. x le berapa sayang sgt...

barang mainan x sah citer beli ari ni esok dah jahanam.. n yg terbaru beli patung kat bulan khamis lepas.. semalam dah kena kerat patblas,, ( esok nak boh en3 pasal patung bulan neh )








No comments:

Post a Comment