Monday, October 1, 2012

biarkan.....

apa khabar pagi ni...
harap2 cuaca pagi ni akan panas sampai ke petang.
smlm jemur baju...
minta2 kering dan garing dgn jayanya...

smlm kena ot.
balik umah sampai pkl 8.30mlm... 
baby dah tido...x sukenya.. xbleh nak bergaduh2 manja nga dia...
anak2 c.li ambik semua..
tapi ada la kot sampai 6 or 7 x aku call depa.. tanya dok buat apa..
dok main apa...
aku kan x pernah out station... dan jarang ot..
jadi bila kena ot tu rasanya cam dah rugi dah masa  nga anak2..
kalu ikut hati mmg sentiasa nak depa depan mata..
tapi tuntutan dunia ni sgt mengecewakan...
kena perlu kerja kuat utk mengejar tuntutan dunia...

tapi
ok gak.. sbb smlm c.li ada masa nak bawa depa p main kat padang rumah..
rasanya lama dah xbawa depa p kat playground taman tu..
nak biaq depa p sendiri.. xbleh bahaya...
nak aku bawa, balik kerja sampai umah dah lewat.
tunggu hari minggu je la..
tu pun kalu c.li x kuar p kerja parttime nga kawan dia..
atau pun x kuar outstation...
tapi lepas ni rasanya nak try bawa depa sdr2..
rasanya dah berani nak handle depa ni sdr p mana2..
serius sampai ari ni aku x berani nak bawa anak2 sdr pergi mana2.. 
kalu x ada c.li, dunia kami kat umah... selain pergi balik kerja , umah mak mengasuh, n k.long sekolah..

c.li cam dah  kuar balik perangai dia, perangai suka jalan malam..
jumpa kawan...
mcm biasalah,,,
dia kalu rajin terlebih buat kerja ghumah tu..
maknannya ada makna la tu..
1 minggu yg lepas boleh dikatakan tiap2 mlm kuar.. ada kawan call.
tiap2 malam call..
aku pun x tau apa yg penting sgt tu..

tapi c.li pandai..
dia tau dia nak kuar jumpa kawan..
awal2 dah pesan jgn masak, kita mkn luar,,
tapi lepas mkn dia hantar kami balik..
n terus cakap nak kuar sat jumpa kawan,..
awaq x jumpa masa keluar makan sama2 tadi ?.. rahsia sgt la kannnn...
 mcm mlm apa ntah.. dr maghrib rajin kemas umah..
buang sampah, mop lantai..
licin la sebiji umah tu..
n last2 ada la pkl 10.00mlm dia cakap nak kuar sat p umah a^##$%^...
balik pkl 2.00 la agak2.. aku x perasan .. tido lagi baik drpd tunggu dia berjalan..

tak pa aku biarkan.. biarkan... cam luncai terjun nga labunya
biarkan....biarkan......
tapi ni bukan luncai...
aku tgk dulu ada kah akan berlaku tiap-tiap mlm lagi...
n malam selepas tu plak... dia bagi alasan nak p amik kayu nak buat pagar arnab..
aku diamkan saje...
dlm dok tgk tv aku tgk jam sama... ( jahat saja nak cari gaduh..).
ada la dlm 3 jam x balik2 lagi.. aku call ..
nahhhh betul la dia dok ada kat umah a^&*(%*.
senang je soalan aku..
aku: ". p umah a^*%^ buat apa...tgk tv sana ?..
terus letak telefon..

nahhh... x sampai 10 minit dgr bunyi motor balik...
balik tu dan2 p amik hose n basuh keta....
boleh plak buat muka x salah ,, siap minta " air kopi secawennnn".....
pkl 2.00 pg  basuh keta..

ada gak  terpk..
adakah dia x suka berada di rumah..
bising sgt kah anak2..
tapi dia lagi suka layan budak2 ni...
suka sakat2 depa... suka main naik kuda2 nga bulan..

teruk sgt kah aku..
tapi aku bukan kaki berleter..
aku suka simpan dlm hati...
kalu x tahan sgt ada gak aku keluarkan...
tapi kalu setakat yg remeh2 temeh .. aku settlekan sdr..
tapi dia yg suka cungkilkan n paksa aku cerita apa2 kalau tgk cam aku bad mood..

mungkin ni perangai dia..
sbb zaman bujangnya dulu dia mmg x pernah ada umah dia..
selalu lepak kat umah jiran dia..
samapi satu tahap arwah ayah dia kata c.li bukan bukan anak nya
manjang x de kat umah.
tapi betul lah..
masa aku baru2 kawin dulu..
dia bawa balik umah kawan dia..
sbb umah dia sdr x pernah dok n tak ada apa2..
 2 3 ari baru dpt umah baru..

dan aku terfikir gak dulu masa dok kawan nga dia, aku selalu ceritakan angan2 aku,
nak suami cam ni , nak cari org cam ni...x smoking.
nak treat family aku camni camni..
nak bina keluarga nga acuan sdr..

sbb dulu aku dan dia hanya kawan biasa,,,
aku bercinta nga sapa pun aku cerita kat dia,,
aku reject siapa pun aku cerita kat dia ( salah sorang kawan dia aku reject sbb byk cakap sgt, cam lelaki meroyan )
dari tahun 2007 sampai 2000 .. status kami hanya kawan...
awal 2001 kami declare n 20 april 01 kami kawen..sekejap sgt kami bercinta..
sebab aku nampak dia yg faham aku...
dan juga x merokok..
dan juga tinggi....
mungkin dia dah  jadikan dia seperti lelaki yg aku angankan...
(  padahal selepas  kawen baru aku tahu dia x pernah berhenti dari merokok )
sekarang 
bila usia perkahwinan pun dah masuk sebelas tahun..
hanya aku yg masih menganyam angan2 ku seorang diri...
c.li dah mula menjadi seperti lelaki2 lain yg biasa2...
yg mana bila balik umah baru ada anak dan isteri..

tapi biarkan...
aku pun x kisah....
biarkan
sebab aku rasa mungkin aku yg terlebih sensitif...
 dan aku sdr akan mencipta acuan ku bersama anak2...

7 oktober bufday baby yg ke 4 tahun..
jatuh hari ahad.. sedang itu waktu kerja.
rasanya aku nak sambut  hari sabtu lah..
tak mau sambut kat umah...sbb ada alasan yg boleh buat aku hangin jadi belon
bila ingatkannya...
jadi aku nak bawa mia ni jalan2 saje....n beli kek sepotong pun jadi lah..
 dah habaq kat c.li..
cuma nak lihat dia ingat ke tidak.. n dia ada buat janji ke tidak..
kalu dia p buat kerja parttime gak sabtu ni maknanya dia lupa...
n aku akan cuba bawa depa ni kuar sdr...
rasanya lagi seronok.. boleh bergalak nga anak2 saje...
 tak sabar tunggu sabtu nehhh...











No comments:

Post a Comment