Tuesday, October 9, 2012

tulisan hodoh..

assalamulaikum..
pagi ni hot..
sedang elok sebab semalam basuh baju..
tapi..
x berapa nak elok sbb x sempat nak sidai pagi tadi...
boleh lagu tu..
dok kat office pun rasa nyesal sbb  xdan nak sidai baju..
sayang kat cuaca panas...

ari ni saje je nak sembang pasal tulisan ..
actually tulisan aku mmg hodoh..
x segak langgsung..
zaman sekolah men. dulu kerap x di buku latihan cigku tulis nota "
'SILA BAIKI TULISAN AWAK'
'TULISAN TERUK'
'BAIKI TULISAN'

sian kat aku..
sebenarnya aku mmg dah letih gila nak ubah tulisan nehh..
mcm2 cara dan gaya aku buat ..
tapi tetap tak elok..
lagi buruk ada laaa..
frust pun ada gak,, plus2 nak tulis surat kat pakwe..
hahahhaha..
berkali2 tulis, berkali2 keronyok balik..
ayat dah power, tapi tulisan hazab...
nak wak guana dooo...

masa kat u dulu..
firsttime aku kena panggil kat c.yusuf ( my lectuter )
masa tu  x kenai dia lagi....
dia panggil masuk bilik dia...
ingat pasal apa..
rupa2nya dia minta salin balik ujian yg dia buat tempoh hari.
sbb dia x phm dan dia kesian kat aku..
jadi dia minta salin balik kat depan dia..
aku pon salin la balik kat depan meja dia,
sambil dia dok main game spider solitare...
masa tu dia free..
n sebab ni la gak aku jadi agak kamceng la nga dia..
 nama je c.yusuf
tapi sebenarnya dia sebaya nga aku..
n orang sabah bah..
tapi dia punya  mulut cam longkang..
mcm soalan,
" pasal apa kau umur 24 masih study lagi, aku dah keje"
jahat dak solan dia..
ada lagi. kalu dia jumpa aku kat cafe ke apa ke..
" meh bayar kat aku sama ".
tapi masa aku xcident kena langgar kat motor.. ( cibai motor tu )
seminggu kelas dia, aku  tuang..
n sebagai ganti aku kena kemas pejabat baru dia kat tingkat atas ( tkt 3 ),
sorang2.. nasib punggah buku bagai dia minta budak2 laki..

cuma ada satu benda terjadi 
buat aku renggang nga dia...
tgh makan kat cafe..tepi mesin fotostat..
dia bawa makanan sambil makan kat depan aku..
sembang2
" bila balik kelantan " ( kebetulan masa tu dah dekat nak cuti sem. )
"saya x balik qelate " dok sini saje "
"ooooo cuti2 je jalan ( dia start membebel pasal student yg suka berjalan2 )
"p umah sapa " tanya dia lagi 
aku :" rumah saya,  suami sy keje sini "
c.yusof :" awak dah kawen." bila,? 
dan dia sambung lagi :gatal belum abis belajar dah kawen... suami keje apa?,
aku: "sem lepas cik.." polis je...
c.yusof : oooooooo.....ingat nak ajak kau kenal sabah...

n selepas tu kami semakin renggang, 
betul2 cam student nga pensyarah..
jumpa pun dia jarang dah gurau2..
biarkan.. lagi elok....  
menyesal x...aku phm maksud dia, 
balik mlm x lena tido jugak. laaa... 
hahahha jahat gila aku... ada niat nak curang  ke apa...


( x dak ah gue sayang banget sama laki gue..
x tau la apa menderen yg dia pakai kat gue ...
sampai gue kawen nga dia..( statement cari maut )
ni rahsia kita2 je ye...)

kalu pijah baca ni .. boleh agak dak c.yusof mana yg k.dah maksud kan ..
dia femes la  utk budak pengurusan cam kita..
klunya  : orang sabah, kurus2 hitam manis, n suka cakap kau aku nga student. )

ehhh.. jauh terbabas p citer kisah lama plak .. 
tapi kalu nak tau lepas kawen byk gila dugaan bab lamaran neh..
n ada sekali tu ada phone masa aku tgh makan nga c.li kat umah..
ajak kuar, ( masa tu dia mai tuk hari konvokesyen n of coz aku dok bergetel nga c.li kat umah )
 sorry ye yang ai dah kawen....


kita tgk tulisan aku kalu x percaya..



ni tulisan kalut2.. sambil dok cakap dlm telefon..
catit pesanan...




ni cara tulisan rileks sambil2 buat keje... x kelam kabut mana...
n
n
n






ni cara menulis yg dah control gila bagi cantik sebab nak pos..
n yg ni dah tulis buat kali ke 2..
sebab rasa x elok sgt..
n ni yg elok sikit...



kesian x kat aku....
tulisan hodoh tapi orgnya boleh la ..
hahahhahahha.. ayat poyo..
kalu x caya sila tgk








































































kaki laaaa.....

No comments:

Post a Comment