Sunday, October 21, 2012

kegilaan ku....




jumaat lepas..
kemas umah..
n bila tgk2.. byk dah novel2 lama aku yg dah rosak..
sbb dibuat mainan oleh sibulan..
rasa cam sayang gak kalu koyak..
sbb esok2 bila anak2 dah remaja depa boleh baca..
bila depa baca ...
depa x kuar p main atau p merewengg kat luar..
bagus2...

kemas2 sambil buang habuk2..
k.long n baby jadi tukang punggah buku ..
simpan dlm almari yg agak2 bulan x bleh amik..

bila dok kemas2..
rajin plak snap gambar novel2..
yg selalu aku ulang2 baca,,,
biasanya novel yg aku suka baca,,,
adalah  cara penulisan x merepek merapu..
paling suka novel salina..
novel ni aku x beli pun..
aku amik kat umah mak sedara..
tapi aku x antar..
entah ingat ke dak lani..
biaq p lah.. , jika dia x ingat..
maka novel  ini aku yg punya... hahhahah..
 
antara novel..

 
budak2 ni bagus betui....
mai hantar dia lambak je atas katil..
sat lagi nak kena tukar cadar la plak..
habuk penuh..
 

antara koleksinya..
aku lupa nak bilang yg terkini...
dulu bilang gak..
ada yg dah hilang..
org pinjam x hantar...
 

 

 ni kisah pasal anak yatim piatu..
bercinta nga sepupu sdr...
ok la.. tapi biasa la novel muda-mudi...
tulisan mcm x brp matang skit...


 ini dia..
penulis yg aku paling suka cara penulisannya..
yg ni trilogi..
ada 3 novel.. dan disatukan dlm satu jilid neh..
baru dpt 2 trilogi..
ada lagi yg aku x dpt...
sgt2 suka.. bila rasa rindu kat laila..
baca " laila azwa gadisku..
bila rindu kat mala..
baca " dekat disayang jauh dikenang"..




 jgn kata aku x baca sejarah..
tapi dlm bentuk novel..
ingin kenai wanita komunis....
 bacala.. sejarah hidupnya..
nescaya anda akan menyesal memanggilnya sebagai komunis..
walaupun dia komunis...



 makan tarang suma..
selagi ada selera..
selagi rezeki depan mata..
tiba-tiba takut je bila baca buku nehh..
dan2 baca x abis..
hahahhahaa...



 salina..
rindunya kat hilmi..


 lagi pasa shamsiah fakeh...
pasti menangis...






 
cerita pasal dunia..
akhirat tak lupa...
mestia ada sebagai panduan...
Insya'ALLAH...





 novel islamik...
boleh lah...
tapi meleret2 sikit...



 novel yg diadaptasi kelayar tv..
tapi x mau bayang muka adam tu muka aaron..
x sesuai langsung...

novel ni beli masa belajar kat uum..
gila tak gila sampai call no. fon yg ada kat dlm novel neh..
no phone tu fuad yg punya..
call2 nga kawan2.. sekali kau, p.cik tua yg angkat..
" hello, c,fuad ke tu ?"
" anok  ni nak cari sapo eh "
" sorry p.cik salah no.
bila di ingat2 gila betul.. ni geng2 la suruh call...


 yg ni pun best berkali2baca
x jemu..
nana dan hisham..

 
 yg ni pun best bercinta nga abg kawan baik..
doktor zahari...


 tu tarikh beli..
aku beli buku mesti letak tarikh dan hari..


 ni  lupa hari rasanya..
aku dah x ingat...
pasal apa aku tulis camni..



 cinta adik beradik angkat..
tinggal sebumbung..
tapi boleh kahwin dan bercerai dan kawin semula...
insyirah dan doktor ilham..

 baru separuh simpan..
kena stop utk laluan sessi masakan...
novel best..
tapi jadi x best bila watak dpt kat rosham nor..
terus mati syahwat nak ulang baca novel neh....

ni antara novel2 yg paling aku suka..n aku akan baca berkali..
banyak lagi.. tapi jenuh nak post kat sini..
siap boleh ghindu2 lagi....

tapi perbezaan novel la nga novel dulu....
watak2 masing2 x lekeh..
anak datuk datin..
keje doktor, engineer..
yg lelaki mesti hebat2lah..

aku lagi suka baca novel dr khadijah hashim, 
a.samad said..
tengeglamnya kapal van de wick ( hamka rasanya )
hayati....
( ranjau sepanjang jalan ) shahnon ahmad
watak jeha yg gila...
kutu penuh kepala...
padi huma..
ketam..
nanah..

tapi novel ni x ada dlm simpanan aku...
mungkin dlm masa ke depan
aku akan cari buat koleksi..


sekian,,
 nt3 my hobi..
hobi ku suka baca....
cuma jgn bagi buku sekolah je...
yg lain ok.. paper lama pun aku boleh..
baca sampai abis..
tgk date tahun lepas punya..:)



No comments:

Post a Comment