Monday, October 15, 2012

bulan oh bulan...kau tetap purnama...

 assalamulaikum...
pagi yg hot ..

baru nak update blog.
sibuk skit kat pej..
ada dokumen  nak kena submit kat lawyer..
 so ahad n isnin busy..
aku kan pekerja harapan..
aaauwww...

en3 x ni nak citer pasal bulan..
bulan yg  purnama
walaupun ghupa bulan ku ini agak gerhana.

bulan makin aktif..
makin lasak..
suka kenakan baby..
suka tibai baby..
kadang2 rasa penat melayan karenah bulan..
tapi cepat2 aku fikir positif..
aku kemas umah..
tiba2 bulan p buat sepah balik..
rasa nak marah..
tapi tak mampu..

rasa nak feeling2 umah cam dlm 
majalah impian ke..
majalah decor2 ke..
tapi tak mampu..
bukan tak ada material..
tapi tak tahan.. banyak sgt
si tukang interiornya..


nampak cam baik kan.. tgh 
makan pisang..
tapi jgn tertipu..
tu pisang yg keberapa ntah..
yg dia buat kuar dr p.ais..
dia kupas..
dia buang..
yg ni aku paksa dia makan...


 suma benda nak buat sdr..
tak bagi ghiau cam apa lagi..
dia tak sama cam baby..
baby sampai kini masih disuap..
masih diriba..
tapi bulan tak mau..
dia diriba bila menenen saja..
lepas tu hilang ntah kemana..
tau-tau dok buat sepah..
 dapat susu 
kat mana2 pun boleh...
dapat susu..
syurga baginya...


 hari minggu 
paksa depa kemas umah sama naik nga ku...
bagi depa kutip barang mainan..
senang sket aku nak vacuum..
kalu depa x kutip..
suma  mainan tu aku vacuum...
padan muka...
nampak tak barang mainan depa tu.. 
sejak bila helmet c.li  dah jadi brg mainan depa?..
haissshhh..



 tak sampai 2 minit aku kemas bilik depa nehh..
tiba2 ada selonggok kertas..
sapa buat...
dua2 kakak hala jari kat bulan...
peluh belum hilang lagi...
aduihhhhh...
bulan.. 0h bulan...
cari bulan kat mana
nak marah skit...
tgk2..
dia..

 tgh heret kerusi a.bird dia kat dapur...
ada la ni barang yg dia nak ambik kat atas
top dapur tu..
dia ingat aku syok nak ambik gambar dia..
posing lagi tu..

 aku dah start bagi tazkirah..
jgn sepah umah..
sian mama penat..
bulan mmg x sayang mama..
mama dah la keje..
hari minggu je boleh kemas umah elok2..

( sambil membebel, sambil amik pic dia nehh )
tekun je dengar )..

 tiba2 bulan nangis..
maksudnya dia faham apa yg aku sampaikan tadi..
Alhamdulillah sampai gak..
kat otak dia.. 
dia nangis mungkin menyesal kot sbb buat aku penat..
buat aku sedih..




tapi..
 x sampai  stgh jam..

tiba2..










 tudung saji ku jadi cam ni....





 dan cam nih lagi...




 walaupun ghupa asalnya cantik cam nih...
dapat kat bulan cacat tudung saji ku..
bulannnnnnn!!!...
mana dia....
dok tgh tv ghupanya..
hishh..
anak2...
sian plak nak marah tgk dia tgh syok dok melompat
tgk citer dora...

n ada lagi barang yg dia suka main..
buat cam barang mainan dia..
kita beli mainan
dia main sekejap saja..
lepas tu dia main barang yg kita larang..
macam neh..

ni dia...tgh sepahkan novel aku..
yg kita larang yg tu dia p main..
(  nangis kena sergah masa dia tgh syok 
punggah buku dlm kabinet tu.)
geram betul..
marah gak..





 

tapi tetap akan menyesal balik bila tgk depa tidur..
marah2 tapi menyesal balik..
cuma minta ampun nga ALLAH jgn catitkan 
segala apa yg aku marah kat depa tadi sebagai dosa..
aku sayang depa.. tapi aku kena marah depa jika
depa buat salah..
 INSYA'AALAH..
Hanya DIA yg tahu isihati seorang ibu ...




No comments:

Post a Comment