Thursday, October 25, 2012

suka ye bah...

smlm  sembang2..
bab merajuk dah abis dah...
saje aku buat ayat manis2.
... iyelah dah org beli brg kat kau....
 kau nak buat jual mahal lagi 
..mau merajuk pjg plak...
cli bukan jenis nak pujuk lama2...
sat lagi boring dok pujuk aku..
dia start motor kuar p umah kawan dia..
buat putih mata je... saje je aku buat ayat ni:
                                      

   " x rugi beli pinggan ni..esok2 bila abah  mati dulu,,
        mama bahagikan kat anak2, klong satu set, 
    baby satu set, bulan satu set. pinggan ni suma duit abah.
mesti depa terharu dan ingat abah sokmo..

  c.li x kata apa... diam je, maybe sedey kot, dok bayang dia mati dulu...
dan aku sambung balik:

" tapi rasanya kalu mama mati dulu, abah mesti  awal 2 lagi bagi pinggan2 ni kat anak2 kan?
c.li: pasal apa plak.
aku :" ye la sambil kata " k.long, baby, adik ambik lah pinggan mama ni, 
abah nak beli baru suma. 
sempena mama baru masuk umah.. brg2 mama lama, abah x mau simpan"..

wah dia punya gelak... tak mau2...
aku yg lihat ni plak yg sakit ati balik..
ingat nak pekena dia..
ghupa2nya dia lagi syok aku kata cam tu..
eiiii... bah, u mmg ada pasang niat nak kawen lain kan.... 

org lelaki ni kan.. kalu bab gurau pasang dua,
bab kawen lain, dia mmg seronok...
mmg sukeee....
x kira dia ustaz ke, cikgu ke... nama nya jantan...
seronok kan main...
kalu ada yg buat "ishh....x ada, awak sorang je yg sy suka"...
tu namanya stok nak jaga ati bini...
gurau masa cinta2 mungkin ada buat marah2 skit..
cuba gurau nga depa buat ayat cam ni...
lepas kawen  nak2 lagi yg dah kawen 7 or 8 thn ke atas..
gerenti depa syok punya.... kalu yg jenis x malu plak siap suruh tolong cari lg..

c.li smlm pon sambil2 gelak, boleh kata aku mengarut.. tapi dok gelak2...
eleh cam aku x tau....

tapi aku minta x ada la kot..
bukan nak menghalang poligami.
tapi harapnya bukan aku la, yg diuji dgn ujian poligami neh..
... aku rasa x sanggup.... berat ujian tu bagi aku....
biarlah ALLAH bagi kat org lain,
kat org yg betul2 boleh menerima, ikhlas dan redha...
hanya DIA yg maha mengetahui...


sekian...

No comments:

Post a Comment