Sunday, November 4, 2012

bulan oh bulan..


assalamulaikum..
petang yg ujan dan redup..
pejabat yang dingin dan kaku..
nasib ada radio boleh jugak ilang kan kesunyian..

petang ni saje je, nak citer pasal budak bulan nehh..
bulan yg makin kelakar..
 minggu lepas p mydin 
dia boleh mengamuk nak buka serbuk kari..
bagi benda lain dia tak mau..
 dok menjerit2.. 
aku bagi satu dia pegang..
ingatkan saje je dia nak main..
ghupanya dia betul2 pulun nak buka.
dia ingat keropok kot..



cubaan pertama....




nahhh.. dia start nak gigit....




kan dah gigit.....
 nampak cam nak terkoyak je.. 
aku ponn terus sound dia..





nahh... dia bagi aku suruh bukak.. 
dok sebut ulang tayang, nak! nak!nak!...

ikutkan hati memang nak bagi dia teruskan usaha murni dia tu,
bukak..
tapi c.li marah aku balik.. 
sat lagi tumpah katanya.... buat malu kat orang je..

sbb kalu ikut kan bulan keropok mmg dia bukak sendiri...
tau2 sdap dok makan..

tapi x bleh nak salahkan bulan gak..

adabi buat packaging  cantik sgt..
siap ada gambar kambing lagi..
ada colour biru, putih, oren,..
mana tak nampak sedapnya..

tapi mmg sedap ponn.. serbuk kari adabi neh..
aku kalu kari2 rempah ratus mmg pakai brand adabi saja..
mungkin tertarik nga lagu dia kot..

"adaaaaaaaabiiiiii....."
warisan zaman silam .......

sekain..
en3 merapu....



No comments:

Post a Comment