Tuesday, November 6, 2012

pandai masak kah aku?


 sebenarnya aku sdr tak tahu aku nehh dlm kategori mana...
layan sdr..
n nilai sdr, aku neh pandai masak ke tak.. hahhaaa..
 antara masakan2 ku..



 buat gulai darat.. ( gulai bodo )
nampak tak,?  coroi gilee....
santan segere cam neh la.. ( salahkan santan )






 ikan goreng ... i terer
ayam goreng .... pon i terer..
sambal tu.. angkut masa kenduri c.su ari tu..


 pasta goreng lagi...
nak buat lasagna x reti.
padahal sibulan suka gilaaa.... lasagna..
pucat.. anak2 x makan pedas  ( salahkan anak2 )



 
 mee sanggul goreng lagi..
jugak pucat ( salahkan anak2  lagi yg x bagi boh cabai byk )



 
 agar2 buah. 


 yg ni aku paling pandai masak...



 gigih cucuk.. ( cucuk je.. )


 rojak segera.. ( membantu peniaga2 IKS kita )




tgk menu ... 
suma goreng2 n bakar2..



 
 bakar dlm pemanggang ajaib..




 jugak bakar..



 percubaan pertama buat butterprawn..
x menjadi sgt.. eh.. bukan sgt.. tapi x menjadi langsung..



 siakap 3 rasa... 
dah namanya kena boh nanas.. kita taruh nanas je.. hahahha..
sapa x tahan harus kena cerry berry nehh...




 my kepakaran...



 dan kepakaran ku lagi...



 ni la pon yg berjenis sikit aku masak kari daging,,,
tu pon sbb masak raye aji ari tu...
boleh gak ghupanya aku masak yg nampak cam sedap..



 rendang.. sebenarnya aku sdr x percaya aku boleh masak..
tapi bila rsa sdr rendang neh.. betul la aku yg masak...
harusssssssss m%^&*%...... hahahahahhaha




 gigih masak nehh tuk mkn mlm...




 kena gu nga sos. n ayaq teh..
 our dinner... sabaq la anak2 dpt mama cam neh..
makan share satu pinggan, satu mug.
apakah maknanya.
a) eratkan kasih sayang.
b) elakkan pembaziran
c) malas.




 siakap stim.. 
nampak sedap tak..
tapi tetap m^&*%




gu nga sayur dan telur dadar..
 



daging goreng yg raye aji punya...



itu saje menu dari aku yg terkini selepas raye aji ari tu...
bila kumpul2 apa yg telah aku masak...
ini je ke yg aku hidang kat suami n anak2..
alahai siannya kat depa...

lepas nehh.. nak kena masak lain la plak..
belajar buat n.arab ke.. n.tomato. ke..
x ponn belajar buat yg western food. k.long suka..
mia n bulan hentam saje..

aku tau sbb apa aku ajdi cam neh..
sebab c.li bukan selalu ada kat umah..
bila c.li x ada kami 4 org byk membungkus n tapau je..
x pon goreng nugget je...
( kesimpulannya sebab c.li x ada la , aku jadi x pandai masak )
oooo lega sgt, sebab aku dah tau sbb apa aku x pandai masak.


sekian. 
lintas langsung dr dapur c.dah..
azam taun baru..
" nak belajar masak, nak belajar masak...."

No comments:

Post a Comment