Saturday, November 24, 2012

tau takutt....

assalamualaikum...
pagi ni awal sikit masuk blog..
ada benda nak citer..
tapi sebelum tu xtvt ujung minggu..

jumaat lepak kat umah.. pagi grg meehun...
 tghari boleh plak malas masak,
rela angkut budak2 tu p makan nasi mamak kat mydin..
rajin plak siapkan depa n diri sdr..
mmg dasar c.dah malas masuk dapur..
lagi pon dapur baru kemas rasa sayang plak nak kecahkan..
ptg balik nga kekeyangan 
mlm buat ayaq cicah bsikut..
k.long pandang seposenn je sambil dok cicah biskut..
dia mmg nak makan yg heavy je..

sabtu.. pagi bkpest roti boh merjerin je..
k.long tanya : "ni je?... 
aku : tgn mama sakit, nampak ni luka.."

tapi aku dah kuarkan ayam ..
ingat ari ni nak masak kurma ayam..
petang ni c.li sampai..
dia kalu balik dr outstation.. 
dah call atau mesej dah tanya masak apa..
rela dia x makan nasi dlm perjalanan semata2 nak balik makan kat umah..

tghari suap nasi anak2 dulo..
nga k.long sekali aku suapkan..
malas nak bagi sepah umah..
suap suma 3 org sekali nga aku..
satu pinggan je kotor..
hhahhahah pemalas gila ..
mia lagi syok lah.. dia mmg malas makan sdr..
bulan je yg x tahan..
sama naik tgn masuk pinggan nak amik lauk..
tgn kanan suap k.long atau mia,, 
tgn kiri standby tuk tepis tgn bulan masuk pinggan..
sudahnya berterabur gak nasi... 

dlm pkl 5.30ptg c.li sampai..
tunggu dia mandi aku hidang nasi..
lepas tu.. sambil teman dia makan , dia buka satu citer neh..
sdih gak sebenarnya..
" kawan dia , bekas anggota band gak n aku pon dan kenai gak budak tu sebelum dia pindah g kl.
masa kat k.l dia p la jumpa c.li n geng2 pancaragam lain.. dia pon citerlah pasal dia,,
ghupanya dia  dah perpisah nga bini dia.. adala dekat setaun dah...
bekas bini dia yg buat hal.. curang nga lelaki lain...
yg buat dia lagi sedih sebab jumpa gambar dlm h.set bini dia, yg tgh berpeluk nga laki tu..
dia tanya bini dia, tapi mana nak ngaku kan.. bini dia polis bhgn jenayah, selalu kuar operasilah.., tapi dia sayang anak2 dan bagi peluang utk bini dia berubah..tunggu dlm 6 bulan sambil dia dok buat intipan.. tgk sibini kerap naik turun hotel.. dia tanya lagi.. dan dia tanya adakah bini dia pernah buat hubungan seks nga pakwe dia.. tapi bini dia nafikan gak..
dia dah geram sebab dia tau citer .. last sekali dia kata kalu betul x , x apa, tapi kalu sibini ada buat hubungan maka jatuh talak satu..
apalagi terkejut la bini, sebab mmg jatuh talak  dan sibini mengaku gak akhirnya..

la depa dah dekat setaun berpisah, dan exbini tu, x kawen2 pon nga pakwe dia.. 
depa ada 3 org anak, 2 lagi mak mertua dia jaga, n sorang dia yg uruskan suma dr sekolah tadika ,, cuma malam je dia p hantar kat xbini dia tu.

tapi kawan c.li ni kira jenis baik lah, dia x pukul bini dia, 
dan dia kata kalu bini dia ngaku betul2
dia boleh maafkan lagi, sebabnya dia sayang anak2.
dia tak mau anak2 dia jadi anak2 mangsa cerai-berai..
tapi dah bini dia degil, 

dan sekarang tgk anak2 yg jadi mangsa keadaan,, berpisah nga adik beradik, nga sibapa.
mmg la jumpa , tapi dah x tinggal satu rumah..
kebahagiaan tu dah lain.
yg kakak 2 org tu pon tuk yg bela, nga mak x dok, nga bapa pon x dok..
sgt2 kesian kan...

yg last sekali tu c.li tanya aku..
"mama x akan buat abah cam tu kan"...( dgn muka2 sedih tu, x boleh blah langsung )

ooooo... apakah ini... 
aku?..
InsyaALLAh.... x lah bah, nak jaga perangai kamu sorang pon makan ati,
sat2 tak ada, sat2 x ada, 
tu belum masuk bab kawan call lagi tu,
nak fahami feel kamu dah makan taun..
ni nak selami feel org lain plak...
kamu bah,  antara jantan2 terpilih dah yg aku amik buat laki..
so aku x perlu jantan lain lah ( cam kucing je )..
kalu kamu pergi dulu pon ,, 
aku rasa aku tetap ingin jumpa kamu sebagai suami diakhirat nanti..
cukup anak2 temani aku ..
tapi..
aku rasakan ..rasalah kan..
kalu aku pergi dulo..
adakah kamu akan mencari nurse yg pandai jaga kesihatan...
sebagai pendamping kamu nanti..
hahahhahah...

sayang sekali kamu x baca blog aku neh..
kalu x, yg pasti telinga kamu akan berasap



sekian,
terima kasih c.li yg sanggup melayan meroyan aku kat umah..
hanya dia yg fahami aku..
camana aku boleh marah dan mengamuk tapi x sampai 2nd aku boleh ketawa balik...
mmg kamu dpt bini psiko...







No comments:

Post a Comment