Sunday, November 18, 2012

bulan yg x amanah..

 assalam..
ganaih c.dah, bila buat en3.. sampai 2 3.. sekali..
iye la ni pon ada masa free..
citernya byk...
masanya x ada...

ni nak citer pasal bulan plak...
bulan bab makan dia mmg cerdik n x sabar2..
dia kaki makan..
la kat umah mmg kena ada keropok2..
sbb dia akan mintak..
pandai plak kalu kita  kata x ada.. 
dia p tunjuk kabinet tempat simpan makanan...
nak!, nak!... nak me.. ( keropok mamee )

citer pasal sibulan neh.. 
petang sabtu lepas, dah dekat maghrib, 
k.long nga baby n bulan tgk kartun,
aku of coz kat dapoq.. katanya rajin masak..
aku dgr la motor cli balik keje buat besi.. 
n dgr gak bulan lari kuar p kat pintu depan..
sambil jerit panggil abah..
k.long n baby mmg x kisah apa dah bila tgk tom n jerry..
 lepas tu aku dgr senyap jah c.li..
p jenguk kuar tgk c.li dukung bulan..
 sambil sembang nga jiran sebelah..
aku sambung masak kat dapor... 

dlm setengah jam gak lah... tiba2..
dgr c.li dok bising2 kat ruang tamu...
ghupanya gini..


 bulan yg belasah aiskrim sorang2..

alkisahnya.. c.li belikan kami aiskrim..
ada suma dlm 5 batang..
n lepas tu dia minta bulan bagi kat aku di dapur ..
.aiskrim tu dlm plastik hitam..
dan of coz la bulan x tau apa diakan.. 
c.li pon x habaq kat dia apa dia tuh...

tapi bulan ni pandai..
dia buka aiskrim kat ruang tamu sorang2..
makan sorang2 sapa pun x perasan.. 
nasib baik c.li masuk ..
kalu x harus abis 5 btg asikrim tu dia kerje kan..
x pon cair 4 btg sementara tunggu dia abiskan yg satu btg tu..


 kena tangkap sebab x amanah...
comot gila2..
dah la baru lepas mandi...




 haruslah dibogelkan tuk x kedua...
tgh minta makanan tu...
abis karpet aku...
tapi aku x membebel lah sebab bila aku nak sound bulan..
terus c.li kata " x pa ma, biar abah bsuh..."

nasib baekkk....
ingat nak buka buku bab 5 dah ...
terus x jadi.... 



 lagi..
x tanggal siap c.li ..
dia bagi kat bulan pasal apa...
cam la bulan tu nak dgr arahan dia...
lain la kalu aku yg beri arahan...

byk gak...
 bulan2.. kamu sekarang mcm2 ..

dah mama sibuk masak nak bagi kamu makan..
saje j nak bagi mama penat,,
tau c. dah masak apa mlm tu...




ini jeeeee.
tu pon ambik masa sejam nak siap...


2 comments: