Wednesday, November 28, 2012

qelate katanya.....

assalamualaikum..
selamat petang..
2 3 ari ni sibuk betul lah..
x ada masa nak ber blog bagai..
petang ni ok sikit..
keje dah settle...
sambil2 tunggu nak balik...
layan gambar anak qelate ni dulu..
actually depa ni nama saje qelate..
tapi cakap dah speaking kedah dah...
malah depa ni plak dok ejek aku cakap kelate..
"make, make" ... depa dok ajuk...
tambah lagi nga firas..
lahir kat kedah.. sah2 anak kedah..

bagi aku... 
kelate, kedah sama saja..
satu malaysia....
tapi aku lagi terer kat kedah neh..
nak p mana  InsyaALLAh aku boleh p..
apatah lagi soping..
kat kelantan seumur idup aku x pernah lagi g soping sorang2..
kat kedah selalu..
lagi pun kat kedah nih barang2 still murah lagi..
boleh la, lagi nga gaji c.li tu..
dan kat sini juga aman, tenteram..
maksud aku,, x sibuk sgt2 terutama atas jalan..
jarang nak jem..
kecuali musim perayaan..
 apa pu aku enjoy lah tinggal kat sini..
c.li kata, dia bila pencen nak balik dok kelantan..
aku ikut je.. sbb dia suamikan..
tapi kalu ikut hati .. aku nak tinggal kat sini..
kat umah pertama yg  kami beli...
kat tempat pertama aku belajar idup berdikari..
tgk lah camner..
kalu anak2 3 org tu ada tinggal kat kedah, kawen nga org sini...
aku lebih suka kat sini..

cuma kelantan tetap dihati..
tapi org kelantan byk buat ati aku terguris..
camner?....



dok tgh buat nasi lemak..
bagi aku sebungkus suruh makan..


 bulan.... versi kelantan..



 hehehehe.. 3 anak kelantan...
k.long pon sepasang gak baju dia, tapi seluar pendek
x manis dah umur dia pakai seluar pendek..
jadi gu nga seluar lain..




 abaikan rumah yg berselerak tabur..
bulan tgh berusaha nak buat peace...





 ... mereka akan akrab selamanya..




 bulan... anak istimewa..
setiap x jumpa org dan mereka tgk birthmark bulan..
mereka cakap bulan seorg yg bertuah,,
x kira cina atau melayu...
mudah2an masing mulut mereka..
yang pasti bulan sudah bertuah kerana dilahirkan melalui ikatan perkahwinan yg sah...
itu paling bertuah... kerana di malasyia kini..
setiap masa ada anak "outlaw" dilahirkan..
setiap masa ada anak yg dibuang merata2..
sgt2 kesian...

itu dia..
 mak budak 3 org kat atas tu... tgh angkat kain...
maaf gambar adala kabur..
kerana tuannya sgt eksklusif....



sekian...
asalkan ada en3...
buat melepaskan stress setelah jem kepala...

No comments:

Post a Comment