Wednesday, November 21, 2012

projek baru..

assalamulaikum..
slmt petang, 
lunch apa tadi.
aku skrg lunch jauh sikit..
x lalu dah nak makan nasi kat tepi pej.
 x bleh telan. 
 jadi kena bawa kete gak la nak p lunch pon.
benda yg paling malas nak buat.

nak citer 
semlm tukar bilik nga k.long.
sebelum ni bagi bilik yg ada toilet kat depa 3 or neh.
senang citer 'masterbedroom'la..
senang depa mandi dan terus pakai baju dlm tuh.
tv pon aku boh dlm bilik depa neh.

aku nga c.li plak amik bilik kecik yg tgh.. 
sempit la.. tapi tak pa kami 2 org je.
cuma bilik neh  ada a.cond.
harus ada a.cond senang nak berjimba mlm2....motif? 
eh... terbagitau plak.. abaikan..

tapi tu la budak2 neh.. awal2 elok je tido dlm bilik depa.
pah tu start pkl 2pg mula sorang2 masuk bilik aku..
mula2 mesti si bulan tu cari nenen..x ghiau tau2 ada depan mata,
dlm sejam plak..
 dgr plak sora budak menjerit.. sapa lagi simia la...
dia dgr sora dulu baru nampak ghupa..
last2 nga k.long2 sekali tido dlm bilik kecik tuh..
terencat program..

jadi bilik depa 
hanya semata2 utk mandi nga tgk kartun nga pakai baju je..
n k.long nak bermekup pon dia hentam dlm bilik aku..

dan aku plak mandi dlm bilik depa 
n kena kuar p bilik lain plak utk pakai baju..
mmg nampak cam calie caplin sikit..
silap aribulan boleh eksiden nga k.long pagi2 buta..
tapi 
bila aku pasang w.heater kat bilik .ayaq kat dapur tu
depa dah start mandi sana.

jadi bilik air dlm bilik depa hanya aku dan c.li je  guna..
jadi, call c.li habaq nak tukar bilik. dan c.li suruh tunggu dia balik dulu..
mana boleh aku dah terketar2 x sabaq neh..
aku kalu tgh xcited x bleh nak tangguh2..
so smlm buat gak lah projek tu  nga anak2..




mula2 pindah almariaku nga c.li dulo letak luar..





siapkan bilik depa neh dulu..
nampak mia kena sesi kerahan tenaga..
n baju yg bertimbun2..



 k.long bab mengemas dia kuren sikit..
tapi dia berminat kat dapor..


 almari k.long yg kosong..
kena angkut kuar suma barang dulu..berat.
 seret almari sorang2..
gambar adalah gelap..
sila besarkan saiz anak mata ye..




k.long dah start proses  kain tudung aku..
dia mmg minat melawa2..
dah pesan baju ni dia nak, baju tu dia nak..
suruh simpan..



 tgk.. ni aku tgh membebel jgn sepah2kan kain yg telah berlipat tu..
x ada nak dgr ok.. buat selamba je siap cakap.
"amik gambar k.long satu..". 




rak tv sudah ada dlm bilik depa..
gigih tarik sorang2.. berat gila neh..
c.li pesan tunggu dia balik..
ingatkan x bagi aku buat sorang2..takut penat..
ghupa2nya takut tiles umah dia rosak, almari dia senget..
lagi aku seret... hahahhaha pesan lagi..
kalu dia tak pesan mungkin aku akan hati2..




bilik depa sudah clear..
jumaat neh nak kuar cari frame kosong nak gantung gambar depa neh
nak gantung gak lukisan k.long..
syok la depa...
dapat bilik ada a.cond, ada tv, 

bilik aku kosong..
nanti laaa. pak dia dpt bonus , aku ketuk byk2..
apa2 pon bilik aku nak kena boh a.cond gak..
 x kira... senang nak berjimba... eh, lupa terhabag lagi..
nak feeling2 cam tido hotel...

rasa lega bilik dah kemas..
habuk2 bawah katil, bawah almari suma. dah buang..
 jiran sebelah umah call nak bagi makanan pon x dgr..
bising nga vacuum..
sakit pinggan c.dah..dah la tgh p^&$&^..
lega .. x la penat sgt.. 
sambil buat keje sambil melawak nga bulan, nga mia..
sambil kepit bulan celah almari..
tgk2 siap..

sekian..





No comments:

Post a Comment