Tuesday, November 20, 2012

geli tekak den...

assalamualaikumm.
petang ni aku nak membebel sikit.. tapi kita lihat kaji cuaca dulo..
petang x panas sgt,, 
redup sgt pun tak..

al- kisahnya..
tghari tadi 
tapu nasi kat satu kedai tu..
sebelum ni mmg aku biasa makan situ.. 
tapi ada satu hari tu baru aku terperasan..
dia tadah ayaq utk masak buat minum tu ..
dia p tadah kat sinki yg customer basuh pinggan tangan..
bekas ayaq kat bawah, paip kat sinki belah atas.. 
tapi bila org basuh tgn kat sinki 
mesti ada air yg terpercik masuk dlm bekas ayaq..
dan bekas ayaq masa tu x di tutup sebab dia tgh tadah ayaq.. 
cuma customers tu  potong line sat je.. ( paham x ayat aku tulis neh )
x phm bm kantoi nannana.....

jadi kat situ mmg dah jadi pengotor..
lalu aku pun x lah makan kat situ...
tapau mkn kat pej. n  buat ayaq sdr..

tapi tadi nak dijadikan citer..
buka je bungkusan nasi kat meja..
nga ayaq liur menjejeh- jejeh kelaparan..
tup-tup elok je rambut berselirat kat dlm nasi tu...
bila tarik .. mak aihh panjangnya...
 mati terus shawat aku nak makan...

adui... lepas neh aku nak p makan tang mana plak x tau lah..
problem betui...
kat situ je kedai yg paling dekat ponn..
 dah la ari tu rileks je kucing dok berlingkar dalam telur yg dok dlm sarang.
aku stop amik telur..
tgk ayaq cam tu..
aku stop beli ayaq..
ni yg makanan ruji plak jadi camtu...
nak tukar amik apa lagi..
tukar terus kedai lah..
jauh pon jauh lah..

org berniaga dia pon nak berniaga..
kebersihan x jaga..
cakap berdegar2..
cam ni lah cam tu lah..
 tadi baru hore-hore nak cuti masak..
nampak gayanya kena masak gak.. terjamin  makanan...



sekian... 
hati membara..
perut kelaparan..
cacing dah naik kemata..
tinjau keadaan sbb apa tuan badan tak makan..




No comments:

Post a Comment