Sunday, November 11, 2012

 assalamulaikumm..
sambil2 tunggu nak balik update blog saje lahh..
 ingat nak buat en3 yg panjang sikit pasal ari graduasi k.long..
tapi lupa byk gambar2 kat dlm kamera..
yg ni gambar dlm phone saje...
walaupun agak terlewat, tapi nak buat gak en3 utk k.long..

graduasi ni minggu lepas.. sabtu 3/11/2012.. apa la omak kau ni kan aja..
2 minggu baru nak citer..
dah basi la wey...
hehehhe.... saje buat ayat.. pemanas jari..

minggu lepas c.li pon ada kat umah..
so kami angkut suma anak2 p kat k.long..
bagi meriah sikit..

majlis konvo ni buat kat bangunan baru..
Bangunan Ukir Mall ( cehh nama tempat kena kepala huruf besar.. )'
katanya dapat 2 kredit BM..masa spm..

citer bangunan ukir mall nehh..
masa k.long bagitau 2 minggu sebelum tu..
jenih aku nga c.li dok pk kat mana la majlis tu..
sebab k.long bagitau titarium..
totarium... dukimonn....
dapat kat baby terus jadi doraemon...
bila kita kata salah,
 pandai plak kata "Doraemon tu kartunnnn,,,
mama ingat baby x tau ka?

bila dpat memo dr annajjah baru tau ukir mall..
n malam tu kami bawa k.long tunjuk kat mana UKIR MALL tu..
dan selama 2 minggu gak kalau kuar p jln2 dia minta lalu kat bangunan tuh..
punya excited...

dia kata dia ada masuk persembahan bicara berirama..
tapi aku tgk biasa je kat umah..
kalu aku dulu masuk pertandingan nasyik.. 24 jam dok bernasyib sambil gaya tgn kat dada..
hari2...tapi tetap kalah...
tapi k.long rileks..
tapi aku pk mungkin dia standby tuk ganti org je kot.

pagi2 masa daftar..
p terlewat.. sampai2 cari parking x ada..
so aku turun dulo nga k.long.. cli n bulan n baby p cari parking...



 belum mekup..

 masa neh suma kanak2 dari beberapa cawangan tadika.
naik utk selawat dan bacaan doa.. sebagai pembuka majlis..
dok jauh sgt x nampak k.long 
dia dok belah kanann nu..
 tapi x pa kita layan dulo budak bulan neh..
bulan x mau dipegang..
dia boleh p meronda sampai ke depan..
aku kalut nak p amik..
tapi c.li x bg sbb dia kata bulan pandai 
x p sampai kedepan sgt..
dia dok kat tepi kursi paling depan sama naik nga mak bapak yg dok kalut amik gambar
 neh.. aku x tau dia mara pasal apa..
yg psti baby mesti dok atas riba..
dia nehh.. nampak je kasar.. tapi dia manja lagi pada bulan..

 simia dah mengamuk nak balik dah...
dia neh mana nak tempat yg bising2 n ghamai org..

 c.li umpan bawa dia p ronda2 kat luar beli kopok n buku.. dia diam sat
 bulan yg kelaparan...
nsib c.li p gak.. sbb anak2 neh  kalu c.li ada aku amatttt rileks..
depa nak nga c.li je..
senang ati omak kau ...
 seluruh tadika annajjah teluk wanjah, k.long dapat tempat ketiga...

tgh buka hadiah yg dapat..
kat h.set neh sikit je gambar..

byk gambar dlm kamera..
acara penting harus guna kamera kannn...
mana main hulur h.set je kat depan org ghamai..

ada gak persembahan k.long yg dia masuk tu..
ghupanya2 ok gak la persembahan diaorang suma..
k.long siap jadi hos pembuka bicara lagi..

bila tgk dia betapa cerdiknya masa persembahan tu.. 
terasa sebak gila.. bila ada masanya ku marah dia...

kadang2 kita sebagai org tua neh..
bila suruh minta sesuatu n anak2 terpinga2 tak tau nak buat..
terus kita marah.. n kata dia x tau..
sebenarnya dia memang tak tau selagi kita tak beritahu..
budak2 nama lagi baru nak belajar..

mana dia nak tau selagi kita belum beritahu...
begitu jugak kalu benda2... 
bila kita minta barang nga depa utk pertama x
 kita kena mention apa barang tu.. apa gunanya..

 cam sekarang.. 
kalu nak minta bantal ke selimut ke  aku cakap kat bulan..
first step aku p amik nga dia n cakap ni bantal..
bila aku nak bedak.. aku bawa dia n tunjuk ni bedak.. begitu jugak remote tv...

n sekarang aku dah boleh golek2 depan tv sambil order...
" dik tolong amik bantal"
n di akan tergedek2 p amik.. kadang2 berebut nga baby...

dan ada gak aku akan tanya
" remote tv mana?"
n depa kan berebut cari  termasuk bulan.. sbb dia dah kenai apa itu remote...
dan aku masa tu ponn dok golek2 depan tv..
sapa yg untung, 
kita jugak kannn...
benda2 yg simple jgn kita susahkan diri..

kadang aku minta tolong k.long tutup dapur gas kalu aku terlupa,,, 
sbb aku dah ajar dia cara matikan dapur gas tu..
baby belum ajar lagi..

begitu gak kalu naik kereta.
.jika aku nak kuar beli barang dan depa ada dlm keta tuh.
aku akan minta baby lock kan pintu dr dlm..
sekarang ponn firas dah pandai lock dan buka...  

atau hantar k.long sekolah..
aku akan drop kan keta tepi jln n minta bby kunci keta dr dlm..
sbb aku kena lintas jln..
dan aku dah pesan jgn buka selagi mama x datang.
ini aku buat sbb terdesak dan benda2 yg urgent je...
yg makan masa 3 4 minit saje...
tidak lah aku tinggal berjam2 p shopping sedangkan anak dlm keta..
mau nak kena pancung nga c.li kalu dia tau...


sekian...



No comments:

Post a Comment