Monday, November 12, 2012

pasrah jelah..

assalamulaikum... 
petang ni tgk suram je.. tapi xujan..
Alhamdulillah.. jika ujan tiap2 ari n petang parah gak...

ari ni k.long n baby ada kat umah...
c.li amik cuti tuk jaga budak 2 org tu..
mak mengasuh depa ada keje nak kena settle...

sebenarnya aku boleh bawak depa neh mai pej..
tapi tak mau..
saje bagi can kat c.li apply cuti semata2 kena jaga anak2..
kalu x yg lepas2 dia senang ati...
terutama masa aku keje kat pej lama dulo..
apa2 kes yg melibatkan hal mengasuh , 
aku yg settlekan..

lagi pon.. hari jumaat n sabtu pon dia p keje gak..
kasi can  dia dok kat umah bermain2 nga anak2..
tapi aku rasa x kot..
sebab masa balik rehat tghari tadi hantar lauk pauk..
budak2 tu tgk kartun..
n dia dok siapkan pagar arnab dia..
 lagi pon baby n k.long dah pandai dah...
pagi tadi dc.li p keje sat nak apply cuti.. 
n aku mai keje..
aku tinggal depa tgh tido..
n petang ni pon c.li kata dia p pej sat..
tinggalkan depa berdua kat umah..
minta2 jgn bergaduh depa adik beradik..

pasrah je lah..
bimbang mmg bimbang..
takut k.long je la p main api ke,
main gas ke..
walau aku mmg pesan berkali2 n dgn nada yg kuat..
tapi bukan boleh kira, kan .

hati bimbang 
tapi
keje kena keje..
kan syok kalu aku jadi surirumah ..
tak payah kerisauan begini..

tapi aku kena pikir..
aku kena abiskan ansuran keta aku dulo,,
aku kena bagi jugak kat mek n pak kat kg skit2
anak2 nak makan kat luar tu suma duit aku..duit cli jarang je tuk spend kat luar..
dia banyak kat duit mengasuh, duit susu, duit pampers, duit dapur...
so utk anak2 libur dan makan kat luar itu adalah dari my pocket..
kalu aku behenti keje.. anak2 x akan dpt lah life cam skrg..
x dpt lah nak penuhi permintaan depa yg mcm2..

jadi aku harus keje lagi hingga c.li betul2 stabil..


esok cuti depavali...
boleh lepak lagi nga depa...

sekian..

No comments:

Post a Comment