Tuesday, November 6, 2012

terpengaruh sudeyyy...

assalamulaikumm...
mai cheq..mai cheq.. 
beg murah2....

citernya smlm...
 kat pej. blackout...
jadi aku turun bawah la.. pej aku tingkat 3..
mau x turun dah berkuak dok dlm pej, nga gelapnya nga panasnya..
turun2 bawah x tau nak p mana.. 
lepak kedai makan kakak kat bawah tu.. sembang2nga dia.. tgk dia pun customer makin ghamai..
( yo la dah b.out satu bangunan, mau pekerja2 x turun minum...)
lepas tu aku ponn. p la kedai h.set neh nak tambah kredit..
actually.. kedai h.set ni dia jual macam2...sbb satu family share berniaga dlm nehh..
anak n bapak jual h.set..
bini : jual emas2 korea ( emas tipu )..
n hanbag...

korang kan tahu aku nehh.. amat senang membeli..
sejak kerja kat sini dari bulan mei lepas..
aku t.up h.set kat sini la... ari tu aku ada masa lebih masa lunch..
sembang2 nga bini dia.. terbeli rantai emas celup tu..
terbang rm30.00. aku x pakai ponn..
sebab bagi aku dari pakai rantai emas celup nehh..
baik aku pakai rantai silver.. sah2 org tau bukan emas..
kalu pakai rantai celup nehh... rasanya cam semiskin sgt..
bagi kat budak2 tu ponn depa x mau pakai.. depa ponn tau...

dan bulan lepas.. waktu lunch gak..
saje je tegur2.. laki dia plak... sembang2.. ramah..
cakap2 pasal h.set... nahhh... terbeli gak satu h.set...
siap order lagi..nasib masa habaq kat c.li dia pon ok..
lagi pun h.set aku rosak..
dan yg lagi nasib baik tu.. c.li yg bayar...

n semalam plak...
kan pej aku b.out.. so 
aku ada byk masa dok melepak2 kat kedai h.set tuh..
sembang2 sambil tgk barang dlm kedai dia...
bini dia dok promote beg2 dr kl..
nahhhh... aku dah terbeli satu..
dah la pakai duit yg aku sisih nak bayar kereta...
menanau plak p atm kuarkan duit tuk topup bayar kete..
sedangkan duit tu dah sah2 aku simpan dlm bank lain tuk saving..
eheheh.. pandai plak p cucuk kat situ..
duit belanja harian aku dlm bank lain..aku x usik pon..
mau usik duit tu.. miss soru aku bulan nehh...

rasa cam menyesal la plak. sbb saving aku dah lari bulan nehh..
sepatutnya ...
dlm plan asal aku, beg c.li yg akan beli.
c.li dah janji bila dia dpt bonus dia kan belanja aku beli h.beg...
tapi aku kan senang sgt terpengaruh..
maka ini lah jadinya...



cantik dak?... boleh la kennnn....
murah je...
 beli2 tu ..masuk keta terus tukar beg..
gelojoh gila.. 
iye la,, nak masuk pej x bleh..
dlm keta ponn jadi lahhhhh...



 jgn maen2... gucci wa cakakp lu...( mendabik  dada )
tapi gucci tipu laaaa.. ( cakap sambil tunduk kepala )




 tapi ok la  kan..aku tukar ponn sbb beg kerja aku dah rosak..
kau tgk lah kalu xpercaya..
dah terkeluar dah yg kulit luar tu...
tu yg c.li janji nak beli bila dpt bonus nanti..
nak pakai beg jalan2 x bleh .. sbb kecik sgt...




yg ni polo swiss ori ok..
beli 2 tahun lepas..tu pon beli masa offer kat a.s mall.
sedap pakai, sedap galas..
boleh boh mcm2...


tapi apa yg aku x puas ati nga aku sdr nehh..
aku cepat sgt terpengaruh nga sapa2 yg jual brg kat aku..
masa baru kawen dulo.. ada budak mai jual brg yg kena buat cabutan bertuah..
tu aku kena..
masa tu c.li keje..dah la ptptn baru masuk.. rabak la gak.. beli pinggang..
padahal pinggan cam tu kat langkawi berapa je..

tu tak termasuk lagi bab produk2 kosmetik..
aku besa pakai nouveleses visages ( betul ke ejaan? )..
terpengaruh sbb kawan nak pakai, tapi x cukup duet..jadi aku sanggup beli semata  jadi share nga dia...
pakai x dan abis ponn...
 aku besa pakai tia amelia sebab mak sedara aku yg jual..
pon pakai x dan abis... sbb naik jerawat.. 
 aku besa jadi ahli cni.. sbb kawan baik aku masuk n aku jadi downline dia...
aku besa masuk zhulian tanpa motif...melayan rm70.00 tanpa sbb.
tu belum kira org yg mai jual kerepek kat umah.. suma ku beli walau aku x makan..
kesiannnn kat org yg jual.. 


" tambahan " 

tapi aku sgt bersyukur... sbb ALLAH tidak mempertemukan aku dgn org2  atau kawan2 yg x elok..
aku jumpa dgn org yg baik2.... kawan aku kat u dulu suma jenis2 baik..
sbb aku seorang yg mudah mengikut.. 
walau ada jiran sebelah bilik yg sosial mcm x ingat mati.. tapi aku x rapat walau dia sgt ramah nga aku..
tapi tuhan x buka pintu ati aku nak rapat nga dia..
kalu rapat mungkin tiap minggu clubbing kat danok kot.. hahahhaha..

bos kat tempat kerja lama dulo ponn sgt baik.. 
walau aku selalu buat silap... tapi x pernah kena marah..
tegur ponn lembut je..
bos la pon baik gak.. walaupon cina.. tapi jenis yg x garang,,,
nak suruh aku buat keje pon cakap tolong, n bila siap selalu kata tq..
n yg lawaknya dua2 bos nehh boleh kata aku jenis yg lembut...
lembut ke aku.?.. lembab ada laaa...


dan aku syukur sgt2 sebab dpt c.li ponn jenis yg baik gak wlau kadang2 mulut dia cam longkang..
dia suami aku.. tapi mulut dia ada gak masanya buat kita terasa..
mcm rye haji ari tu.. 
terang2 dia puji kawan dia beruntung sebab kawen nga nurse.. pandai jaga badan..
bini kawan dia ada kat depan2 tu.. n akuuuu jugak ada kat situ..
terasa gak la.....macam dia x beruntung la kawen nga aku neh..
boleh blahhhh...

 tapi tu lahh.. ALLAH atur cantik..
nga c.li pon aku bukan dok hari2.. sbb dia selalu o.station..
sebulan berapa ari je dia ada depan mata..jadi utk aku terasa atau jauh hati nga dia x selalu lah..
 perasaan rindu2 lagi byk la...

sbb ALLAH Maha Mengetahui... 
dia  tahu aku sorg yg sgt mudah terasa.. jadi DIA  kurangkan org yg bersifat kasar disekeliling ku..
tapi x semuany ALLAH bagi la  kan.. 
ada gak dia jumpa kan aku nga org yg bermulut biadab, 
bermulut celupar, tapi hanya jumpa sekejap2 saja.. bukan hari2..
sebagai ujian....
 kini disekeliling ku ALLAH beri byk kegembiraan...
3 anak, 3 kegembiraan yg berlainan...
3 rasa keindahan yg berbeza....
ini sudah memadai utk ku..

Alhamdulillah.....



No comments:

Post a Comment