Thursday, December 13, 2012

assalamulaikum..
dah abis dah ceq berkabung....
dua ari cukup lah..
bila dgr kematian di kg..
dan kita x dpt balik..
rasa sedey dan bersalah tetap bertandang di hati..
kat siarwah kita boleh kirimkan alfatihah..
tapi utk org yg dekat dgn nya..yg masih bernafas..
rasa bersalah gak..
sekurang2nya kita tunjukkan kita ambik berat ttg keluarganya..
tapi nak buat camner..
aku prempuan..
kalu aku lelaki aku dah perderah kereta balik sdr..
lagi pon x kenai jln..
jgn gelak..
aku dok kedah dr 1999 hingga kini..
kira sdr berapa tahun..
tapi aku masih blur2 pasal jln..

pernah dulu masa berpantang kat mia di kg..
dan bila abis pantang,
pak sedara aku nak mai kedah 
sbb nak mai amik sepupu aku..
aku bagi plan jln jauh...
dan bersimpan siul..
dia ingat aku terrer..
padahal aku bg peta jln ikut sign board yg di tulis kat tepi jln..
nah pukul 5.30 ptg baru sampai..
padahal bertolak 8.00pg..
sepatutnya kedah -kelantan 6 jam saja..

bila balik semula kat kelantan.. c.li tukang bawa jln..
sampai sat je... 
baru depa boleh kontra jam antara aku tunjuk jln ng c.li bawa...
 gelak je la yg mampu aku bagi...
c.li p tambah ayat plak ".. mana dia nak tahu jln, naik kete tidur manjang"..
hampeh....


ari neh saja nak tunjuk perangai bulan..
jgn kata aku dok asyik puji anak2 je dlm blog..
yg baik harus di puji...
bukan dlm blog saja, depan depa pon aku akan puji..
dan anak2 aku mmg suka dek pujian...
kmbang kucup hidung...



 aku bukan main lagi x bagi dia sepah bilik aku..
tapi bila aku x perasan..
x tau la bila dia p sepahkan..
sakit jiwa betul..
bulan kalu dia senyap..
kita kena peratikan...

mia jadi tukang kutip..
kalu dak aku nak buang suma mainan nehh..
sambil dia kutip sambil dia membebel kat bulan..
bulan dok tengok ja k.b dia kemas..
suruh dia kemas,, tak mau saja kat mulut..
bulan apa2 yg kita suruh dia buat, dia akan kata " tak mau"
siap nga pakej ngeleng kepala lagi..
bukan setakap k.long n baby, aku suruh pon dia x bergerak...
" tak mau" tak mau"...
ingatkan suma benda tak mau..
tapi bila saja je buat ayat " jom p kfc... x habaq plak x mau..
dan2 berdiri standbye nak p...
kirim salammmm....





 apa yg disepahkan x tau la..
abaikan tuala c.li..
dari dia p o.station minggu lepas...
cam tu dia tinggal..cam tu la sampai smlm..
bilik ni c.li x ada aku x tido..
aku tido kat bilik k.long..
lagi syok berhimpit2 nga anak2...
4 org satu katil..
lepas tu berebut nak tido sebelah aku...
biasanya k.long n mia yg akan bergilir..
bulan x boleh dia  bf...
silap2 ari bulan, dia p hisap ibu jari kaki mia yg tido buas tu...





 keje bulan lagi..
 k.long nga mia tgk tv kat bilik..
dia buat  keje kat depan..
aku tgh kalut masak ...
senyap je..
kena cari neh...
ahh... betul la.. dia mmg tgh sibuk..
sibuk mencurahkan bedak...
dia bagi aku buat o.t..
bagi lemak aku turun nga cepat...


dan ini lagi..
spesis kedekut apa bulan neh..
tak bagi org dok kat kerusi..
sat je kalu letak elok2..dia mesti akan p buat camneh..
lepas tu tinggal..
kalu aku ubah... sat lagi dia akan ubah balik..
aku biarkan...
xlarat den...
jadi jgn pk aku pemalas ye nak kemas umah...
dah anak aku kaki sepah..
kalu ada sapa2 yg nak datang, kena call dulu..
kalu dak mata kalian akan dijamu nga pemandangan yg indah..
mmg selalu terjadi..
datang mengejut.... tiba2dgr bunyi hon kat depan...
aaaa.. hanpa tunggu lah dlm 15 minit kat depan tu...
an then baru boleh masuk umah gue...
arap maklom...

sekian..

No comments:

Post a Comment