Wednesday, December 26, 2012

aku sgt boring..

assalamulaikum...
aku, kalu c.li x dak mmg xtvt terus menjunam..
x dak nak buat apa..
aku pandai bawa keta,
tau selok belok kat a.star..
tapi bila c.li x dak..
malas rasanya nak p mana2..
masak pon malas..
boleh gitu?..
c.li p isnin...
jumaat balik..
dekat 5 ari gantung periuk nasi...
anak2..ok je..
steady.....

tapi depa tetap makan mlm..
boleh x makan malam..
k.long sampai2 je umah terus tanya..
" mama, mlm ni kita makan apa?...

teringat kecik2 dulu..
makan je apa yg mak masak..
kalu x dak lauk pandai2 la makan apa yg ada...

budak2 la... jgn...
request nak mcm2.....
 siap boleh ugut2 bagai...
tambah2 mia...
" kalu mama x goreng nugget, abby x mau kemas menan."

"amboi!... byk cantik... goreng x goreng...
mainan kemas balik...kalu x mama buang"

ada ari tu, aku sapu sampah kat ruang tamu,
segala mainan dia pon aku sapu sekali,
tapi bukan nak buang pon, cuma sapu bagi dok setempat,
mudah nak kutip simpan...
tapi mia tgk,
terus laju dia lari p amik mainan dia.. sambil kata..
" nak sapu, sapu jelah, yg sapu mainan baby pasal apa,
sapu je la kertas tu..."

geram aku nak pelupuh atas kepala sedas....
arap kat dia x berkemas lah...

tapi dia rajin gak kutip barang kalu aku suruh...
k.long liat skit...
kalu kita suruh, dia amik yg tu je lah...
dia amik... yg lain dia x akan amik...
cuma k.long rajin masuk dapur...
selalu nak tolong2....
tunggu besaq skit je lagi...
ringan la aku nanti... dah la aku jenis malas masuk dapur..

aissss..... 


No comments:

Post a Comment