Sunday, December 9, 2012


jumaat sabtu 
cli x ada kat umah..
jumaat dia p mancing kat laut..
so ini lah xtvt anak2..
nak bawa jalan2 rasanya malas..
layan depa main ayaq je lah..


 tgh isi ayaq, 
bos ..k.long...



   bulan nga mia yg xcited..
boleh lah dik ye..
kecik pon jadilah..




 bos dah monopoli kolam...
dalam usaha nak menyelam..
xcited plak tu..
aku.. 
sambil tgk anak menyelam sambil makan bubur durian..
k.long: mama tgk k.long selam sampai mama abis makan..
mama, abis telan mama panggil k.long ye..
aku kena kunyah laju2 sambil telan cepat2..
bukan boleh kira minah neh..
sbb budak akan tepati janji..
tercekik aku telan pulut tuh..


 yg terselam hidung je la..
ayaq cetek..
tapi lama  gak dok dok cam tu..
abis telan aku kata " dah, mama dah telan"
baru dia angkat muka..



 budak ronggak...
sayang klong..




 selam hidung..
tu pon penuh eksyen habaq dia pandai menyelam..


 ni pic dia amik sdr..
nak tunjuk jari dia luka kena besi pagar tangga kat flat..
ni dia nga abah petang khamis la..
kalu nga aku sambil dok turun tangga sambil mulut dok bising..
larang anak jgn lari, jgn pegang itu, jgn pegang ini..




 abis bubur durian nga pulut..
nah biji durian pon aku kokah..
sebenarnya kecik2 dulu mmg selalu makan bijik durian neh..
dan besa jugak kena hantuk kepala nga matne sbb bergaduh 
berebut bijik durian neh..
dulu2 lepas makan durian, mek akan simpan bijik utk direbus..
berebut aku nga matne...
skrang aku tunjuk kat k.long dia jebih je..
"apa ni mama..boleh makan ke.."

( anak ini la keropok mama mu dulu..)



 tapi kini aku pon dah tak boleh nak telan dah..
maybe lama x makan ..
gigit gak, tapi nak telan tak p, 
terpaksa luah balik..

my tekak dah lupa diri..
nak telan yg best2 je..




 malam tu anak layan kartun kat bilik depa..
aku boring..
baru teringat duit syiling yg kak mah bagi..
dia ada tanya ada berapa..
tapi aku x bilang sbelum ni..
sebenarnya duit tu spend tuk tukar air masa kenduri c.su ari tu..
dan duit tu letak dlm keta ku..
of coz sbb masa kenduri ari tu aku dan kete jadi runner..
dan duit tu aku terbawa balik kedah..
tapi bila nak bagi balik, dia sedekah kat anak2..
alhamdulillah rezeki depa..
ada la dlm RM43.00.

 byk gak..
nasib dia bagi..
kalu nak harapkan aku...
sampai ke syiling2 aku guna..
kalu p beli barang tu.. RM 9.95..
gigih aku cari 95sen tu dlm purse..



 in sha allah nak bagi penuh bekas neh..
jgn buat gatai tgn dah p amik dah..


 ni yg petang sabtu...
x paus mandi kelmarin, depa dok merayu nak mandi lagi..
tapi ari ni ada geng..



 si abang mai jenguk sbb ibu dia suruh mai tk..
tapi last2..
ini dia..
 pelan2 masuk.. 
aku xkata apa..
dia ada gak dok jeling2 kot aku marah..
sbb dia dah besar..
tapi aku buat dek je...
 nahhh... tu dia... 
org yg mai tgk adik pon pulun sama naik..





siap baring2.... 
penuh satu kolam dia sorang..
bulan dan k.long dah kena kuar..
x muat..
dan tu mia pon tgh nak cabut..
dia mana suka main kasar2..
org azan maghrib ,, baru aku hingar suruh depa balik..
main lain x plak ye anak..



semalam buat nasi goreng boh ayam nga ikan bilis je..
k.long dok sibuk nak makan ansi goreng..
layan je..
nasib la sedap ( up sdr.. )
bulan nga mia suam tak pe..
k.long ada permintaan sikit..


sekian  ari minggu sy..
kesian kan..
x p mana pon..
c.li p kelantan dan akan terus ke kl.
aku tetap disini..

x pa lah..
simpan duit byk2 skit..
boleh p jln2... sdr nga anak2...
tunggu bulan besar sikit je..
sekian..


No comments:

Post a Comment