Thursday, December 20, 2012

pagi2 dah angin...

assalamulaikum..
petang ni nak lepas geram sikit...
pagi tadi masa nak antar bulan..
p cimb jln susuran sultan abdul hamid..
dan kat situ ada satu kedai makanan kerepek2..
tapi ada gak jual nasi lemak n kuih bagai..
letak pon dlm almari cermin mcm kedai kek tu..
aku pon mintak lah 3 kuih seri muka.. satu rm1..
amik 3, x kan nak beli kat bulan satu je kan..
amik nasi lemak 2..

bukan nak berkira bab duit... aku mmg xkisah 
tapi sampai2 kat umah mak bulan mia ni minta satu kuih tu..
aku amik la dgn tgn..
tapi..
sejuk cam pegang ais ketul..
n pulut kat bawah tu keras gila..
boleh buat pekong anjing...
ghupanya dia jual kuih kelmarin...
boh plak dlm p.ais..
menyesal x pegang masa kat kedai tu...

sedap x sedap tu belakang kira.. ( kuih agak masin )..
nasik lemak sambal pahit sikit..
tapi yg aku geram boleh dia p jual kuih x abis...
kalu lauk pauk boleh kira lagi...
ni kuih... 
x ponnn..
boleh x kau kukus balik kuih tu kasi hangat...
bukan aku beli kek aiskrim nak kena makan sejuk2..

kesian mia...
bulan lagi la aku x tahu..
tapi rasanya abis kot kuih tu kat dia...
jgn buat cerry berry dah la...

mia sambil makan...
sambil kata
" kuih  oooo  kuih...
kuih yg paling sdap kat dunia... "
aku xtahu perli ke apa..
tapi dia makan x abis...
k.long lagi laaa...
tgk pon dia x mau...




org nak berniaga dia nak berniaga...
berniaga cam harem....
buat peniaya customer...
aku nak tgk berapa lama dia boleh bertahan 
kalu buat perangai cam neh...









 
dok bayang ghupa dia cam neh kannn...

No comments:

Post a Comment