Monday, December 24, 2012

ari minggu saya...

 assalamulaikum..
sebelum berkata-kata..
layan dulu gambar budak kecik nih...
x tau nak kata pa dah...




 dia buat muka nakal..
sekarang ni dia lagi panjang akal..
nasib aku bukan water heater ...
 kalu tak, lama dah meletup sebab..
asyik dok panas hati kat dia je..
hati dok mendidih je.. nga kelaku dia..
yg paling dia suka ,,, 
suka sepahkan barang bila aku baru abis kemas..
kalu x kemas x apa....
perangai stok sakitkan ati.....
tapi bila kita geram dia.. pandai plak dia pujuk kita balik...
ari2 rasa nak  peluk dia kuat2..


citer ari minggu lepas...
cli sampai umah pagi jumaat..
dia cabut balik malam tu..
kalu x, pagi jumaat baru sampai umah..
tapi dia lari balik sbb byk benda nak kena settlekan...
lepas p makan kenduri  umah kakak siti..
petang tu kami p cari baju sekolah k.long...
tapi k.long baik..
dia tak mau p paccific..
dia nak p hari-hari..
sebab ada banner iklan bola kampung
boleh gitu?...
kami pon p la hari2..
tapi baju baju x dak kualiti sgt...
jahit pon caca marba..

 dia bukan kira apa dah...
kualiti ke x dak ke..
janji dpt beli...
 ini bukan jurujual, ini laki saya.. arap maklum...




 lepas tu kami pindah p tgk kat kedah super store....
serius ni, baru pertama kali kami heret anak2 shopping cam nih..
baru pertama kali heret depa lintas jalan kat pekan rabu..
dari ada k.long 6 tahun lepas sampai dpt kat firas..
selalunya p tempat2 yg terus ada parking..
lagi pon x dak apa-apa keperluan aku nak angkut budak2 neh mai pekan rabu...
tu pon cli dari hari2  nak ke kedah superstore dia nak p nga kereta...
kereta parking kat depan hari2...
tapi aku x mau... nak bagi depa rasa lintas jalan...
cam rusa masuk kg plak dgr c.li dok kawal anak dia lintas jalan ..
kalut... budak2 tu rileks je..
dah keta mmg kena berhenti sbb lampu merah...
x kan nak langgar anak dia ...
tapi dia yg kalut lebih sambil dukung bulan sambil tgn sebelah 
hayun2 suruh cepat....
buat malu je...
tu pon nak kecoh...


 sampai kedah superstore...
ya ampun ghamainya org....
tapi aku beli terus... sbb k.long sgt2 xcited..
dan aku call kawan aku dia kata kalu nak cari baju sekolah.
better amik jenama canggih..
tgk2 ada jenama tu..
pilih terus lah...
ghamai2 pon ghamai lah...
 balik umah..
hasil tangkapan utk k.long...
baju sekolah.-3 pasang
kasut sekolah-2 pasang
stokin-3 pasang
tudung -2 helai
beg- satu...
abis dalam. rm260.00
aku mmg tanda utk lihat budget keseluruhan 1st nak masuk berapa abis..
alat tulis x beli lagi nak tgk kat sekolah caner...



 besar sudey anak gue...
sob-sob-sob...
cepat betul masa berlalu...


 sila abaikan pemandangan indah di belakang...



 ni baby amik...


sabtu kami p kenduri kakak siti..
dia buat dewan baru flat polis jln kolam air...
mia jadi flower girls...
 hihihihihi...aku mekap-up kan...
dah pesan berkali2 jgn malu2..
miakan dah besar...



 sebelum tu kena bagi makan dulu...
nanti kebulur dia.....


 makan sambil muncung2 kan mulut..
takut mekup tanggal...


 bersama amzar....partner dia masa tuh..
 cantik pic neh...
 nga k.long....


 serius muka...
x bleh blah ah...
iye lah kan dah pikul tanggungjawab besar tu...
mesti muka kena serius....

 ni dah abis dah...
tunggu abah cari k.long...
k.long dok tgk kakak siti kat stage dewan...



 rela dia p angkut 2 kerusi semata nak letak bunga ..
mia2...
nasib dia x buat ragam..
kalu x rosak majlis kakak..



 ni mia yg amik..
" meh mama, kita amik gambar berdua"




ni kenduri kelmarin ( ahad )
satu kat alor star... dan satu lagi kat sik..
tapi kat sik p dah lewat...
org katerer dah angkut periuk belanga dah...
tapi tu umah cousin c.li..
so kami makan nasi kenduri kat umah...
ada lagi yg tuan umah simpan...

esok christmas.. tapi cli ke langkawi...
jumaat gak baru balik....


sekian...

No comments:

Post a Comment