Tuesday, January 8, 2013

surat oh surat...


assalamulaikum...



situasi berurusan dgn salah satu agensi kerajaan : 

hantar dokumen 24/12/12 by courier services...


27/12/12 call agensi kerajaan sana, n pegawai x kata belum terima...ok.....



2/1/13 pegawai x call balik dan tanya mana surat dan lampiran yg diperlukan, aku kata dah courier, ok tunggu lagi..

7/1/13 aku call balik dah sampai belum pegawai x kata tak ada n minta aku call kerani dia puan y di no sambungan ( dah kerani dia mesti dok area tu jugakkan? .. aku call aje lah... ada org lain cakap n puan y cuti dan aku tanya pasal aku punya dokumen.. dia jawab ada...tapi kena tunggu puan y.. 

dan ari ni... 

9/1/13 aku call sbb mesti puan y dah masuk keje, tup2 tak ada, dan minta aku call bahagian penerimaan surat.. aku call dan jawapannya adalah... dokumen tu dah sampai 26/12/12 lagi dan di hantar ke bahagian pegawai x dan puan y ari tu jugak...

.aku call balik puan y, dia kata x ada tapi akan usaha cari....(baru usaha nak cari...)..
dan dlm 20 minit dia call balik kata ada...

apa kehal... 

24/12/12 hingga 9/1/13 baru soal surat sampai kebelum... 
yg urusan sebenar? tak tahu amik masa berapa lama..

.... sgt2 intergritikan?...

tapi aku tahu tak semua cam neh..
ada gak yg betul beretika...
aku  tahu sbb dlm ghamai  geng aku, hanya aku keje swasta,
yg lain pakat2 keje kerajaan..

lagi pon masa praktikal dulu, aku praktikal kat agensi kerajaan jugak..
dlm 6 bulan kat sana.. aku tahu jugak ciri2 org kerajaan nehh..


ulasan lain ...no komen...( perasan retis sgt lah..)



sekian...

No comments:

Post a Comment