Tuesday, January 22, 2013

duit tabung kan ada....

  en3 pasal duit tabung ni...
ada citernya...
tapi layan dulu kasut nehh..
lawa dak...
alkisahnya 



 

 kasut ni aku jumpa ( ccececcee jumpa x tahan )
kat alor star mall.
masa p ronda2 nga c.li..
masa tu duit utk shopping dah x dak..
ada utk makan2 je..
tapi balik umah aku asyik mimpi je pasal kasut neh..
sampai nak tido masih dok terbayang2..
n salahnya ku.. aku dah p try test kasut neh..
dan selesa gila...
duit je x selesa... masih hint2 c.li, tapi kawan buat do no je..
aku p keje pon dok terbayang2...
x bleh jadi neh...
maka akal plus nafsu pon mula berkompromi..
nafsu : p la beli, lagi pon mmg tgh cari kasut bertutupkan?...
akal : tapi la tgh x dak duit neh... tunggu gaji lah..
nafsu:  uishhh tunggu gaji lambat lagi.... nanti kasut tu sold out... melepas lahh...
akal : ye jugak.... nak kena beli neh...duit tabung ada lah..
nafsu : boleh lah tu... cantik ooo kasut tu... amik sat, lepas tu ganti balik... 
akal : boleh gak, amik pah tu ganti balik.. c.li bukan tau...


lalu kelmarin nga gigihnya masa lunch hours  p a.mall sorang2..
withdraw duit rm200.00 dan beli kasut n tapau lunch..
sambil makan kat office sambil tengok kasut..
pues ati den....
nafsu bertepuk tangan, akal geleng2 kepala sambil senyum2...
 

 
 cantikkan...
berbaloi2 beli..
tapi sayangnya x pakai lagi..
keje office x kena keluar ari ni..
nak pakai bawak balik umah nak kena tunggu aku dpt gaji dulu.
baru boleh bawa balik..
kalu x mengamuk c.li...
x pon buat muka.. tu yg paling x suka..
c.lli kalu marah dia jarang nak hingaq2,
tapi muka tu cam tapai beras terlebih masak...
nak tegur pon takut... 
kasut ni ada less 50%... hehehhe 
dari rm232++..
aku dapat rm114. berapa kupang ntah..
 bill dah buang dah..
takut lupa n terbawa balik umah..

ingat baki lagi rm70.00 lebih tu nak b.in balik kat akaun tabung..
tapi petang tu bos suruh p hong leong bank..
settle2 urusan pejabat nak balik.. ada staff minta nanti sekejap..
aku ingat nak bagi angpou raye cina ( sampul )
ghupa2nya nak jual insurans kat aku..
insurans utk student...
maka aku pon terpengaruh lahh,...
pandai plak tu.. dia punya payment rm70.00 inggit 
maka aku pn buat pendaftaran lah utk sibintang...
bayar dulu rm70.00 dan kena renew setiap tahun rm70.00 gak..

nanti aku buat en3 lain pasla insurans nehh..
la citernya duit yg aku kuarkan rm200.00 langsai x sampai separuh ari..
amat2 cerdik kan?....

en3 duit tabung neh..
aku ada satu akaun yg utk guna time2 amengency..
bukan ada byk mana pon..
dan aku selalu but2 lupa ada duit dlm akaun neh..
duit tu x bertambah.. maksudnya hanya ada amaun tu je...
utk akaun simpanan lain.. ( nama je utk simpan.. p boh rm 50.00 wak kuar kdg2 sampai rm100 )
tapi akaun tabung ni.. 
aku betul2 x usik walau terdesak nak beli barang ( bukan makanan )..
duit ni utk sakit demam anak2..
utk balik kg kalu ada perkara2 mustahak..cam mak pak sakit esok2..masuk wad ke..
iye la utk waktu2 emergency..
tapi kalu aku amik byk tu.. maknanya byk tu gak yg aku gantikan..
aku dok kat tempat org... bukan ada adik beradik nak minta tolong.
terutama bab duit2 neh..
 ada gak kalu c.li terdesak duit nak pakai masa p outstation..
aku amik
, tapi c.li kena ganti balik..
duit tabung ni antara aku saja .. cli x amik tahu..
tapi dia tahu kewujudan duit tabung neh...

dan aku sgt berdisplin bab duit tabung neh...
sbb bagi aku betul2 utk kegunaan sakit demam, anak2 demam nak kena p klinik..
time gaji  xpa la, kena ujung2 bulan.... mana nak cekau..
aku x mau sbb aku x dak duit, jadi apa2 kat anak2..
aku demam hanya p farmasi je..
anak2 demam 2 3 klinik p, kalu lambat sembuh...

tapi di sebabkan kasut ituuu..
aku langgar disiplin aku sdr...
hohohoho... jgn dibuat lagi lepasneh..
tunggu c.li bagi duit sara hidup.. ( tu dia ayat )..
duit belanja aku lehhh ( aku kena p boh balik dlm akaun tabung..
maka duit makan aku kena catu leeee....
fadan muka c.dah..
lepas neh.. kalu aku lapar.. aku tenung la kasut tu.. moga2 dia bisa buat aku kenyang...

sebab rasa bersalah punya pasal..
semalam aku masak
simple2 je...

 telur masak kicap..
ayam goreng rempah..
n ikan kering goreng ( utk c.li )..
x boleh amsk over2.. nanti aku teringin..
aku kan diet..

tapi masak cam ni pon aku x tahan .. belasah gak...
mula2 amik sesenduk.. cam bagi kat mia..
last2 kena ikan kering goreng nasi panas2.. bertambah2..
geram betul lah...




budak yg mesti makan malam...
bunyi je azan..
mama : kita makan apa mlm nehh..
atau..
mama: kita makan kat mana mlm neh...
 


 c.li yg dok goda aku suruh makan nasi..
dok sedap2.....




bulan tetap makan dibawah..
kesian..
tapi la dia dah pandai angkut p makan kat ruang tamu..
gerammmm....

No comments:

Post a Comment