Thursday, January 31, 2013

mati itu pasti....


sambung citer si arnab c.li..
sian x dan nak p pejabat pendaftaran boh nama ..
hayatnya singkat saje..
ceria kami x lama...
nasib ada lagi 3 ekor adik badik dia..
tapi dia yg satu-satunya colour tubuh lain sikit..
ada itam..
adik badik dia ada kelabu  nga putih je...
selasa..ari tu aku ada majlis kat sekolah k.long..
jadi pagi2 masa nak antar k.long aku p jengok umah arnab..
tgk2 terbaring sekor..
ingat dah mati.. sbb belum cerah lagi..
balik antar k.long n nak mai pej.. intai lagi.. tgk2 masih idup..
dan2 panggil jiran mai tgk..
aku penggeli..
lis tgk idup lagi...

 dok kat majlis pon x tenteram..
ingat kat arnab...
takut kena marah lagi...
dulu masa c.li bela burung...
manjang je bila dia kuar o.station  burung dia mati....
lepas tu dia fed up..
dia buat tanam pokok2 plak..
atur keliling umah flat..
tapi bila dia kuar a.station je...
balik2 pokok dia pon mati..
aku ponnn heran..
jeling je kawan tu kat aku...
nak lepuk sat lagi takut bini lari balik kg...


 masih idup..
minta lis pindah letak bawah pokok..
tgk lapik pon nga baju c.li..
kot2 la dia rindu kat pak dia..
kat mak dia neh.. mana dia nak sayam...
comel je kan...

 mula2 aku tgk..dia begini..
sian gak nak menitik air mata..
nak pegang geli..
panggil2 x jawab..
terus call lis mai tgk...
lepas tu minta lis bawa balik umah dia...
aku nak kena p keje...
 

 p amik belah petang..c.li dok bagi susu..
susu tu lis yg suap...
dia kata minum...

 baby ng k.long dok usap2....
bulan dok kalut minta nenen....



 k.long touching..
siap minta jgn mati....
anak.. idup mati , bukan kita yg tentukan..
bertabah lahh..


 masa ni c.li kata dah x dak harapan...
cam dah nazak dah..
dia dah lari p kuar..
x sanggup nak tgk...


 nafas dok turun naik...
aku nak kata mama halalkan makan minum pon..
dia x makan minum lagi...
nak katakan " mama halalkan air susu, adik p la nga tenang..
sat lagi marah si bulan kat aku...


mia dok standy plastik kat tgn..
dok asik ulang tanya, dah mati ke belum..
nak p tanam kat kubur haiwan..
last2 kena marah kat k.long...


last mati jugak anak arnab kami..
baru dia tiga ari lepas..
kami dok terloncat-loncat sebab anak arnab dah kuar dr lubang..
dah menjengah dunia luar...

tapi c.li kata..
mungkin sebab dia pegang dan peluk malam tu kot...
dan  ibu dia x bagi susu kat dia..
arnab ni.. kalu kita pegang anak dia..
dia x akan bagi susu..sbb bau anak dia dah x dak..
dan dia x bleh kesan..
mungkin bau c.li melekat kat anak dia...
tu yg dia x bagi nenen tu...

c.li pon x dan2 nak peluk eh..
 time aku banak dulu x dak nak peluk depa la, la tu...

c.li baca ni mampus aku...
dah sah2 kawan yg p jumpa n qamat kan dulu sianak...
mesti dia dulu yg peluk dan cium dulu kannn..
c.dah bab memfitnah laki ni  cukup A+.



sekian..
semalam damia ajak p kat kubur arnab..
" mama bila kita nak menziarah kubur arnab kita"..
mama say : "tunggu raye" ...

 
 

No comments:

Post a Comment