Sunday, January 6, 2013

hangatnya hati terbakarnya kulit...

assalamualaikum...
walau hati tgh mendidih,salam tetap kena bagi...
mau tak mendidih..
dari minggu lepas lagi. kata ahad ni nak daftar k.long kat KAFA..
kat block C...
KAFA situ ahad sampai selasa..
tiap2 x dia call.. aku sembang bab KAFA,
kain x beli lagi, baju pakai baju sekolah yg putih,
sama nga tudung putih gak..
yuran RM80 lebih.. bla-bla-bla..
aku mmg cerita...

alih2 hari ni dia p amik k.long sekolah,
sebab pukul 3 ptg kena naik feri p langkawi plak..
aku nih plak..
 waktu lunch lari p beli kain sekolah KAFA,
p kat Kedai Pintas jaya,, non ado,
lari p kat longwan sebab tauke pintas kata sana ada..
non ada jugak.. ..
pahtu lari masuk pekan, dah la parking susah..
dapt cari kain biru muda tu dah pkl 1.45 ptg..
lari masuk pejabat, sambil tu tapau nasi utk lunch..
pukul 2.45 lari balik kat flat sbb nak g amik k.long dan terus hantar ke kelas..
tup-tup sampai umah c.nah,
 tgk k.long pakai gaun,
suruh tukar pakai baju sekolah balik, dan pakai kain yg aku baru beli tu,

ghupa2nya abah dia terlebih rajin, 
dia balik umah dulu tukar baju k.long n baru hantar umah cik nah..
dah la aku lari balik x habaq kat bos. sb ingat sat saje..
dah lah jauh gak  dari tempat keje...
last2 p daftar saja, k.long p esok...
buat ponat aku je...dah la panas  membahang..

begitu lah ceritanya nga my husband neh..
mmg dia ni kaki spoil...
buat keje x pernah abis,,,
cam p daftar sekolah ari tu..
balik nga bangganya habaq settle bila aku tanya dah settle ke belum...
siap habaq yuran suma bayar dah...
tapi bila bawa k.long masa 1st day hari sekolah..
ghupa2nya kena tangkap gambar pasport,  kena fotostat surat beranak..
suma dia x buat..
masa dia p daftar bukan main lagi galas surat beranak la,
 my kid k.long la, nga ic2 aku sekali dia bawa..
tu pon dah merata bawa p johor, ni p langkawi plak... 
aku pon lupa nak minta balik ic tu...
tapi x pa sbb ari tu mmg aku minta cuti... aku p settlekan suma...
dia bukan main sibuk lagi urus anak sekolah...
padahal... 

sekian
en3 lepas geram

ghupa aku ari neh....

No comments:

Post a Comment