Saturday, July 13, 2013

ent3..campur2..ikut suka ati....sekadar nak membebel..


syok tgk blogger kalut pakat dok boh juadah..
aku pon nak jugak share..
biarlah juadah biasa2 sajo..
hehehhehe.... 
tapi sebelum tu..
mesti tunjuk model ku ini...





bulan mmg pengkhianat...
dia tau k.long posa.. lagi dia dok layan depan k.long...
kalu sebelum ni suma makanan dpt kat tgn dia..
jgn arap org lain boleh tumpang..
alih2  3 ari ni baik jee...siap nak suap kat mulut k.long lg..


menu ari pertama..
rabu..
ayam tu beli siap...
ikan pedas tu je yg aku masak..
dlm tuppeware tu jiran baik bagi..( lapayaqmataterharu)
lain barang ... tapau..
rajin kan....?..
maklumlah param dekat je nga office...

ni dr tingkat office...
see, dekat sgt..
turun office.. jln ngok ngek ngok ngek..sampai..
ni belah kanan...
kalu nak masak sebenarnya boleh sgt..
sebab pasar basah pon dekat jugak..
tapi nak buat camner..
tulang tgn ni asyik bunyi je... krek..krekk.krek..

haa ni belah kiri pasar basah..
kalu ikutkan lepas tumbuk kad..
boleh turun p pasar basah,....
kemudian simpan dlm esbok office.
selalu dok plan camtu la..
ada sekali dua jadi.. sebelum posa ritu..
masa mak pak ada...


ari kedua posa tu petang kamis..
bawa k.long mai office..
x arap aku tinggal kat pak dia..
sat lagi x posa plak budak k.long ni...
c.li mudah cair nga anak2...
tu pon balik ada la kot 14 x tanya k.long ok tak... over tauuuu...

bawa k.long p param..
menu dia tukar setiak 2 minit..
sat nak makan itu.. sat nak makan ni... 

ohh may asben tgh basuh bores....
Alhamdulillah.... 
dia la.. sgt rajin tgk siaran 5 rencah 5 rasa,..
kalu tgk mesti citer kat aku cam ia2...
tapi haram x pernah buat pon lagi...
kalu dia buat x jadi 5 rencah 5 rasa,
tapi jadi 5 lauk 1 rasa... 
suma dia hentam goreng kunyit je...



sebnarnya ritu dah janji, kalu dia rajin tolong aku basuh2 kat dapur..
aku akan masak..
la dia dah tepat janji..pantang ada barang kotor dlm sink basuh..
 aku je idak lagi...
biasala aku kan terlebih cerdik...


meluat ah nga bulan.. 
exsyen kan main abah dok ada...
tunggulah lepas raye...
tau la nasib....


menu ari kedua...
laksa tu k.long punya..
x sedap katanya.. mama buat lg sedap..
roti john feberet mia n k.long..
so arus beli sampai jemu..




ayaq milo blended uuu...
jgn main2 nga anak gue..



tukang rasa buat masa sekarang...
tapi x boleh arap..
asyik dok ulang"  baby rasa kan, tawar la"..
ayat "kan" x bleh lepas... suma tawar dia ni...


menu ari ketiga...
jumaat masak.. beli kuih je...
tapi syok c.li asyik dok puji sedap2...
tapi mmg dia makan laju je...
balik terawih  tgk ada sayur n ayam goreng lebih..
dia makan lagi sikit...
sedap aku masak katanya...
nak resepi?..
hihihihihi kuang ajar sgt kan... ?
ayam goreng je pon dok semawa nak bagi resepi bagai...



sejak k.long posa ni..
x berapa nak geng sgt...
iyela dah kawan tu posa..
yg dua org ni dok asyik ulang2 susu..
keropok memanjang ada kat tgn..
last bagi k.long tgk tv dlm bilik...
sejuk sikit..
mata po x tergoda tgk depa  ni....



menu semalam ..sabtu..
ikan tu yg masak utk berbuka..
sengaja masak lebih tuk sahur..
alih2 x sedar..
sedar2 pukul 6.30 pagi..
bgn solat subuh ..lena balik...
boleh buat x sedar..
kunci hanset kan main.. 3 biji..
volume pon. kalu kucing dengar lari...

tapi aku sampai pukul 12.30.. bendera merah..
masuk dapur minum air...
sembunyi2.. 
kesian k.long terkelepek...
tanya dia.." ok ". je dia kata..
kalu dia dah x larat mmg aku nak suruh dia buka..
pukul lima ok lg.. ajak dia p param... lengah2 kan masa...

p jengah p.cik yg jual bakar2..
tahun lepas tiap2 ari dok menjengah p.cik ni..
of coz la  menjengah sambil hulur duit..
sedap bakar2 dia..
mithalikan aku?..
hidang kurma kat laki pakai kotak je...
baru tau kurma yusooofffff taiyopppp....
( hish yg ni pon nak meriak...)
tu kurma c.su bagi... 
( tq pat bagi kurma,,)...
kalu x aku bedal je kurma cap ahhhhh sennnggg..... 
kedai kat umah tu...









sahur pagi tadi...
makan pon x berbunyi...
kalu x mulut masa makan cam apa lagi...
bunyi x berhenti2...



dan masak sardin je.
tu pon k.long yg minta...

bila tua ni...
aku nga cli dah x ada apa2 nak makan..
tanya c.li, " abah nak makan apa"..
" mama masak apa pon sedap"..
x menjawab soalan sebenarnya..
itula ayat dia selalunya...
tapi tanya gak...
aku masak x sedap sebenanya.. selalunya terlebih masim la...
tapi c.li kan selalu o.station jadi bila aku masak suma sedap bagi dia..

nak kata aku kembang dek pujian tu tak gak...
sebab aku mmg malas masak..
malas masuk dapur..


sekian pengakuan jujur..


No comments:

Post a Comment