Tuesday, July 16, 2013


ni kan . 
kalu anak aku boleh terima jeee... buat kelaku cam neh..
tapi bapak budak...
saje dok buat kelepek2 sama...
konon dia pon letih gak sama naik nga anak..... x dak maknanya...
rasa cam geram je nak kelepek kat kepala sorang satu..
dah la umah kecik je...
aku kan jenis kalut x tentu hala....nak p mai p mai pon susah...
lepas tu mai plak dua org budak kecik tu dok berebut nak pijak belakang abah.
boleh bayangkan betapa riuhnya dapur kecik ku..




posa ari kelima ahad..
aku dah 3 ari cuti..
tapi tetap x dan nak masak sepenuhnya..
kena beli gak separuh2..

cam ni lah menu kalu aku yg beli...
aku x suka jenis lauk2 yang comot2..
boh berterabur ntah apa2...
dan lg buat nasi goreng tuk k.long..
k.long suka makan mee goreng... k.teow goreng...
tapi kesian jugak kalu dok beli benda yg sama..
lalu rajin lah mak dia neh.. layan tekak anak..
dah puasa.. ikut jugak lah...
murtabak tu pon dia yg request nak makan..


bapa mithali..
kalu aku jgn arap nak suap bulan time buka posa..
nak hayun kat mulut pon rasa cam x cukup tgn..
ni nak hayun kat mulut bulan...
kemsalamm...


semalam aku serah kat c.li plak beli makanan
iyelah dok beli tu ikut selera aku je kan..
dah aku x posa.. bagi dia yg beli plak...

ini hasilnya..
suma berkuah...
x dak langsung lauk kering bergoreng2...
mmg selera dia lah...
bila tanya mana yg goreng..
boleh dia tunjuk ayam yg dia beli dok dlm sink.
malaih... dah la aku dah masak ketam sambal kat dia..
ingatkan ada bhgn aku dlm plastik lauk tu...
tapi aku diam je la....
dah suruh dia beli.. mmg kena terima le kan?..


ketam nipah..
kawan dia yg kat pantai remis bagi...
pertama kali makan...tapi x berapa suka lah..
aku lebih suka ketam pantai lagi...
aku kan org pantai..
yg besa tangkap ketam seniri..
apa-apa pon mesti yg tu jugak yg terbest...
mana boleh g nga ketam nipah ni..

petang ni pon 
c.li dah offer nak beli lauk..
tapi dia dah bagitau 
minta buat ketupat sotong..
sotong dia dah beli...
bukan dia yg nak makan...
tapi si mia  tu..
ngada2...ngalahkan org posa...

semalam masa bukak posa..
lupa nak jemput mia masuk makan sama..
alih2 tgk syok dok makan... dengar  dia dok nangis kat ruang tamu..

aishhhhhh terlupa plak kat meja makan x cukup korum....
nampak sgt tahap kebuluran aku ngalahkan org posa...

sorry bee..mama lupa...


No comments:

Post a Comment