Friday, July 19, 2013

poligami or origami..

kesian dayana kan..
baru dua tahun kawen dah kena madu...
dulu respek gak kat ashraf muslim tu..
tapi la.. x berapa nak respek sgt..
bukan taknak terima isu poligami..
sebab yg itu  mmg dah di bolehkan dlm islam jika cukup syaratnya..
tapi bayangkan baru dua taun kau kawenn..
masih lg dlm mood bulan madu... 
kau p nikah dah dgn  org lain..

masih lg dlm frasa nak kenal betul2 hati budi..
kau dah kaji hati budi perempuan lain...
teruk sgt ke dayana tu sampai kau x sempat2 nak kaji dan fahami dia...
kalau anak dijadikan alasan...
ashraf tu mmg fikir pendek la...
aku ni tujuh taun kawen baru ada zuriat seniri...
ni baru dua taun...
kalu kata dah mmg takdir..
takdir itu yg kau cari.. mmg dapat lah...

kalu aku lah...
mmg frust gila..
macam x berguna langsungkan...
baru dua taun kawen..suami cari lain dah...
nafsu apakah itu?...
kalu 12 taun boleh terima dek akal lg..

aku dulu..sebelum dpt anak...
aku selalu gak offer c.li tuk kawen lain...
serius...aku mmg niatkan nga ikhlas hati...
lebih2 lg dah ada org dok perli2 aku mandul2..
aku mg offer.... tapi aku bayangkan pulak situasi bila dia kawen lain...
dia kena fikir mampu ke dia berlaku adil..
nga keje dia yg selalu out station,
balik je dari outstation ...
. bini no 1 nak bermanja2.. bini no 2 pon nak dibelai2...
silap2 kau yg kejung...kena heart  attack...x cukup nafas..


lepas tu mesti hidup dah jadi kelam kabut...
suma benda nak kena beli 2... umah kena ada 2.. keta kena ada 2...
sat2 kena p tido sana..
sat2 kena balik tido sini...
tu x kira kain baju... 
silap2 masa tido umah bini no 1..
uniform ada kat umah no2......x basuh plak tu...
..sebab bini sana arap kat bini sini...
p mai..p mai... buat penat badan je...
 penat2..( sambil geleng2 kepala 40 x )...

lepas tu aku bayang kan plak kat dia...
lepas mati esok2.. jenuh nak menjawab adil ke tidak..
dah la kat dunia pon dah penat..kat sana pon kena lg...

dan2 diam terus..
masa aku bagi hint izin dia kawen tu senyum2 gak..malu2 
"  mana ada, mana ada "...( gatai )
lepas tu bagi tazkirah..diam...angguk2....

tapi yg paling tragis sebab c.li x cari lain..
adalah
" kawen la....kalu nak tgk c.dah jadi mak limah..."

tapi aku pesan gak.. kalu aku mati dulu, aku minta gak c.li kawen lain..
sian..sapa nak jaga makan minum c.li kannn..

c.li ada gak tanya aku, kalu dia mati awal aku kawen tak?...
of coz.......hangin je kawannn...

mana boleh kata tak mau kan... sebab jodoh maut suma kat tgn ALLAH..
jgn berani kata x mau..x mau... mai abg misai melenting depan mata.. x ke haru...

tapi aku selalu berdoa..
minta2 satu ini je lah jodoh aku...
susah senang bersama...bergaduh ka.. bertumbuk... yg ni saje lah..

tapi kalu c.li nak pasang lain gak..
habaq la depan2...rasa dihargai jugak..
x payan minta izin pon x pa...
janji habaq je..silap aribulan aku yg tolong pakaikan baju melayu...
( kehkehkeh  berdarama )..
x payah p nikah jauh2 sampai ke thailand bagai...


sekian
p/s :tu pon kalu rasa terlebih mampu zahir dan batin...
kalu setakap batin je... zahir x berapa nak ado..
kemsalammmmm....
baik kita main origami... boleh tabur atas katil....
x gitu paknya?....

No comments:

Post a Comment